Aktualności

Informujemy, iż został  ogłoszony przetarg nieograniczony na:


SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA

 

 

 


 

 

 

Nysa: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA
Numer ogłoszenia: 382046 - 2010; data zamieszczenia: 24.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Tadeusza Kościuszki 11, 48-300 Nysa, woj. opolskie, tel. 0-77 433 67 46, faks 0-77 433 67 46.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.11.12.10-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z § 3 ust.4 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych - osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest wykazać, że do realizacji zamówienia wskaże osoby, które posiadają uprawnienia i doświadczenie określone w punkcie 3 ppkt.5 a i b SIWZ Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nysa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: j.w..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 



SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA

 

 

 

 

 

Nysa: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA
Numer ogłoszenia: 370646 - 2010; data zamieszczenia: 16.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Tadeusza Kościuszki 11, 48-300 Nysa, woj. opolskie, tel. 0-77 433 67 46, faks 0-77 433 67 46.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.11.12.10-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z § 3 ust.4 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych - osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest wykazać, że do realizacji zamówienia wskaże osoby, które posiadają uprawnienia i doświadczenie określone w punkcie 3 ppkt.5 a i b SIWZ Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nysa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: j.w..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.11.2010 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11- sekretariat ( I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie

ul. Kościuszki 11, 48-300 Nysa

tel. ( 77)4333556   tel./fax ( 77) 4336746

 

 

 

 

 

S  P  E  C  Y  F  I  K  A  C  J  A

istotnych warunków zamówienia publicznego

(SIWZ)

 

SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA

 

CPV

09.11.12.10-5

 

 

 

                                       ................................................................

                                                                                                                   Zatwierdzam

 

 

 

 

 

Nysa, dnia 24 listopada 2010 r. . 

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział I

1.   Nazwa oraz adres zamawiającego.                 

       Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie

ul. Kościuszki 11, 48-300 Nysa

tel. ( 77)4333556   tel./fax ( 77) 4336746

 

2.   Tryb udzielania zamówienia.

       PRZETARG NIEOGRANICZONY  -  stosuje się przepisy ustawy  prawo zamówień publicznych  z dnia 29 stycznia 2004 r. (jednolity tekst ustawy - Dz.U. z  25 czerwca 2010 r. Nr 113 poz. 759),   skrót w treści SIWZ - Pzp.

 

3.   Opis przedmiotu zamówienia.

SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA

 

1.         Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu  zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, na podstawie:

            a)         art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego

            b)         art. 18.1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

            oraz

            c)         Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie

                        specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.)

 

2.         Szacowana średnia liczba usługobiorców wynosi 22 osoby.

Szacowana liczba godzin usług w okresie obowiązywania umowy wynosi ok. 400 godzin.

 

Liczba godzin i osób objętych usługami,   może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikację zamówienia, którą cechuje zmienność  potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko cześć  w/w godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia.

 

3.         Wymagany termin wykonania usługi - usługa ciągła od 1.01.2011 r. do 31.12.2011 r.

 

 

4.         Zakres usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi:

 

1)         Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia , w tym zwłaszcza:

 

a)         kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz  wspieranie, także w formie            asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

            -           samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w                                            tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,

            -           dbałość o higienę i wygląd,

-           utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społeczności lokalną,

            -           wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

            -           korzystanie z usług różnych instytucji;

b)         interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

-          pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne,

            interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

-          ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,

-          doradztwo, koordynacja działań innych służb  na rzecz rodziny, której członkiem  jest                                          osoba   uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,

                        -           kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi

                        -           współpraca z rodziną  - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej,                                          niepełnosprawnej,

c)         pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:

                        -           w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,

                        -           w wypełnieniu dokumentów urzędowych,

 

d)         wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

                        w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w                            szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności                               zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej,                               klubach pracy,

                        -           w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,

                        -           w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z                                        pracodawcą,

                        -           w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,

 

e)         pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

                        -           nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,

                        -           pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,

                        -           zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie                                           finansowe;

 

2)         pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

            a)         pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,

            b)         uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

            c)         pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,

            d)         pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych

                        ich stosowania,

            e)         w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu                                      środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w

                        utrzymaniu higieny,

            f)          pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,

            g)         pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;

 

 

3)   rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 2135, z późn.zm.):

 

a)          zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub

                        fizjoterapii,

b)          współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i

                        edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby

                        korzystającej ze specjalistycznych usług;

 

4)         pomoc mieszkaniowa, w tym:

            a)         w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,

            b)         w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier

                        architektonicznych,

c)           kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem

                        domu;

 

5)         zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć                         rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach,

jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego

 

5. Wymagania wobec pracowników Wykonawcy:

a)         specjalistyczne usługi będą świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu:

            -           pracownika socjalnego,

            -           psychologa,

            -           pedagoga,

            -           terapeuty zajęciowego,

            -           pielęgniarki,

            -           asystenta osoby niepełnosprawnej,

            -           specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,

            -           fizjoterapeuty.

b)         osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co            najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:

            -           szpitalu psychiatrycznym,

            -           jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

            -           placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju                            lub upośledzeniem umysłowym,

            -           ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym,

            -           zakładzie rehabilitacji,

            -           innej jednostce niż wymienione wyżej świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z                            zaburzeniami psychicznymi.

c)         w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą  wymagane kwalifikacje zawodowe określone w pkt.5 a, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w pkt. 5 b i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.

d)         osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą           posiadać udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie prowadzenia        treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych        usług.

 

e)         Zamawiający dopuszcza zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia w przypadkach;

            -           Śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających osobom wskazanym do                                   realizacji zamówienia wykonywanie usługi,

            -           Niewywiązywanie się osób z należytego wykonywania przedmiotu zamówienia,

            -           wystąpienia innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji osób wskazanych do                             realizacji usług), skutkujących koniecznością zmiany osób przewidzianych do realizacji                                        zamówienia,

            Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób wyznaczonych przez wykonawcę do realizacji umowy,             muszą spełniać warunki zawarte w niniejszej SIWZ.

 

 

6. Obowiązki Wykonawcy usługi.

 

a)         Wykonawca będzie świadczył usługi na podstawie kopii indywidualnych decyzji administracyjnych przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres usług, termin rozpoczęcia i zakończenia, wymiar godzin oraz odpłatność za usługę ze strony usługobiorcy.

 

b)         W wyjątkowych przypadkach możliwe jest zlecenie usługi telefonicznie lub przesłanie zlecenia wykonania usług faksem. Zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone decyzją administracyjną

 

c)         Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w ciągu 2 dni od daty otrzymania

zlecenia, kierując do ich wykonania osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym.

 

d)         Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług.

 

e)         Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawą o ochronie danych osobowych

 

f)          Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie:

-           kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów, potwierdzających czas pracy opiekunów,

-           sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług,

-           kart funkcjonowania społecznego podopiecznego, aktualizowanych raz na kwartał.

 

g)         Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, do 10 dnia następnego miesiąca, w formie faktury wraz z załącznikami:

-szczegółowe rozliczenie usług, zawierające:

a) imienny wykaz osób, którym świadczono usługi,

b) nr decyzji administracyjnej przyznającej usługi,

c) miesięczną liczbę godzin usług przyznanych decyzją administracyjną

d) miesięczną  liczbę godzin usług faktycznie wykonanych

-rozliczenie zbiorcze, zawierające:

a) rodzaj usług,

b) liczbę osób objętych pomocą,

c) łączną liczbę godzin wykonanych usług,

-wykaz osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją,  z podaniem przyczyn

  uniemożliwiających realizacje usług w pełnym zakresie.

 

h)         Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników w związku z wykonywaniem usług.

 

 

7. Obowiązki i prawa Zamawiającego

a)         Zamawiający ma prawo do kontroli jakości świadczonych usług, w tym do wglądu w dokumentację

prowadzoną przez Wykonawcę.

b)                     Zamawiający ma prawo wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie wywiązywania się Wykonawcy z warunków umowy.

 

 

4.  Termin wykonania zamówienia.

Usługa ciągła od 1.01.2011 r. do 31.12.2011 r.

 

5.      Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

 

1. Wykonawcy ubiegający się o niniejsze zamówienie publiczne muszą wykazać spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. i brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

 

2. Wykonawcy muszą spełniać warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące:

1)     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

 

                        Zgodnie z  § 3 ust.4  ROZPORZĄDZENIA  MINISTRA POLITYKI     SPOŁECZNEJ z dnia 22 września                         2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych -  osoby świadczące specjalistyczne                               usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie                            w zakresie prowadzenia     treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie                                    specjalistycznych usług.

                       

Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie  Wykonawcy.

 

 

2)     posiadania wiedzy i doświadczenia.

Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.

 

3)     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

 

 

Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim

potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany   jest wykazać, że do realizacji zamówienia wskaże osoby, które posiadają uprawnienia i            doświadczenie określone w punkcie 3 ppkt.5 a i b SIWZ

 

Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji             zamówienia.

 

4)     sytuacji ekonomicznej i finansowej;

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

 

 

3.  Wykonawca, zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp. może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

 

6.   Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

 

1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 5.2 siwz, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:

1)     oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych,

2)     wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,  wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

 

 

2. W celu wykazania braku podstawa do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp. potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 5.2 siwz., Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:

1)     oświadczenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych,

 

2)     aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp.

 

7.  Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów,  a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

     

         1.     Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.

Zgodnie z wyborem Zamawiającego,  w niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem lub drogą elektroniczna, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

 

 

2.    Wyjaśnianie treści SIWZ.

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych

warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie

później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o

wyjaśnienie treści siwz wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa

połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał

specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, oraz zamieszcza na

stronie internetowej na której udostępniona jest specyfikacja.

3.    Zmiany w treści SIWZ.

              1)    W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę  specyfikacji Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ,  oraz zamieszcza na stronie internetowej na której udostępniona jest  specyfikacja.

              2)    Jeżeli zmiana treści specyfikacji prowadzi do zmiany ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych

              3)    Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ  nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz informację zamieszcza na stronie internetowej na której jest udostępniona siwz.

4.    Zebranie Wykonawców.

Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich Wykonawców.

       5.     Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

1)      Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są:            -           w zakresie przedmiotu zamówienia  p.  Jacek Krzywoń   tel.77 4080553 

         -           w zakresie procedury udzielania zamówienia  p. Jolanta Cymbalista tel.77 4333556. 

2)      Godziny w których można uzyskać informacje: 8:00-15:00,

                                                                        

8.   Wymagania dotyczące wadium.

Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu

 

9.  Termin związania ofertą.

       Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się

wraz z upływem terminu składania ofert.

 

10. Opis sposobu przygotowywania ofert.

 

         1.    Wymagania podstawowe. 

      1)    Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę.

       2)    Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ.

                           3)    Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej  SIWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę

                                  dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą  SIWZ formie.   

4)    Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

5)    Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa(pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.

                      6)    Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa  wystawionego przez osoby do tego upoważnione.   

7)    Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 u.p.z.p.

 

2.    Forma oferty.

1)    Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.

2)    Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.

3)    Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu.

4)    Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.

5)    Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę.

7)    Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.

 

3.    Zawartość oferty.

       1)    Kompletna oferta musi zawierać:

a)         Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego do niniejszej SIWZ,

b)       stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z  właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

c)       w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,

d)       dokumenty wymienione w pkt 6 niniejszej SIWZ.

 

2)    Nie później niż w terminie składania ofert, w odniesieniu do dokumentów zawierających informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca może zastrzec, że informację te nie mogą być udostępniane.

Zastrzeżone informacje, powinny stanowić oddzielną część składanej oferty.  Wykonawca nie może zastrzec informacji o których mowa w art. 86 ust. 4 p.z.p.

 

 

11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

 

1.       Miejsce oraz termin składania ofert  - Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11-   sekretariat  ( I piętro) - do dnia  01 grudnia 2010r.   do godziny 10:00.

       1)     Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę)   należy opisać następująco:

 

Oferta przetargowa na SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

Nie otwierać przed dniem 01 grudnia  2010 r.  przed  godziną 10:10"

 

2)     Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

3)    Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert.

4)    Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....".

5)    Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie  należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".

 

2.    Miejsce oraz termin otwarcia ofert -      Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11-    

         Sekretariat w dniu 01 grudnia 2010 r.  o godzinie 10:10.

1)              Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

2)    W trakcie publicznej sesji otwarcia ofert nie będą otwierane koperty (paczki) zawierające oferty, których dotyczy "WYCOFANIE". Takie oferty zostaną  odesłane Wykonawcom bez otwierania.

3)     Koperty (paczki) oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostaną otwarte przed otwarciem kopert

       (paczek) zawierających oferty, których dotyczą te zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian zmiany zostaną dołączone do oferty.

4)    W trakcie otwierania kopert z ofertami Zamawiający każdorazowo ogłosi obecnym:

a)      stan i ilość kopert (paczek) zawierających otwieraną ofertę;

              b)      nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana;

              c)       informacje dotyczące ceny całej oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w formularzach ofertowych. 

       Powyższe informacje zostaną odnotowane w protokole postępowania przetargowego.

 

5)     Na wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, Zamawiający przekazuje im niezwłocznie informacje, o których mowa powyżej 

 

6)     Ofertę złożoną po terminie Zamawiający zwróci niezwłocznie.

 

12. Opis sposobu obliczenia ceny :

1.     Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN.

Wykonawca zobowiązany jest podać cenę jednostkową brutto w zł za 1 godzinę świadczenia usługi objętej przedmiotem  zamówienia - określonej w punkcie 3 SIWZ.

2.     Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania  niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena ofertowa będzie traktowana jako ostateczna cena umowna i nie będzie podlegała żadnym negocjacjom. Cena ofertowa powinna zawierać wszystkie koszty niezbędne dla wykonania zamówienia .

Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą w złotych polskich.

 

13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.

 

1.    Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

 

Lp.

Kryterium

Znaczenie procentowe

 

Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium

1

Cena ( C )

100 %

100  punktów

 

2.    Zasady oceny kryterium "Cena" (C).

 

W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:

Pi (C) =    • Max  (C)

gdzie:

Pi(C)

ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";

Cmin

najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;

Ci

cena oferty "i";

Max (C)

maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".

 

3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ocenie punktowej.

4.    Oferta z rażąco niską ceną.

1)    Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.

2)  Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.

3)    Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonym dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w w stosunku do przedmiotu zamówienia.

5.     Wyjaśnienia treści ofert i poprawianie oczywistych omyłek.

1)      W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem treści następnego punktu, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.

2)      Zamawiający poprawia  w ofercie :

a) oczywiste omyłki pisarskie

b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,

c) inne omyłki polegająące na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodującą zmiany w treści oferty 

- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

6.    Wybór oferty i zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

1)  Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie stosował wyłącznie zasady i kryteria określone w SIWZ.

2)  Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

3)  Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty o :

a)  wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) , siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację ,

b)  wykonawcach, których oferty zostały odrzucone podając uzasadnbienie faktyczne i prawne,

c)  wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

d)  terminie, określonym zgodnie z art.94 ust.1 lub 2 pzp.po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

 

4)  Niewłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty  Zamawiajacy zamieszcza informację , o których mowa w pkt.8.3)a) na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

 

 

14. Informację o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

1.     Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie określonym art. 94 Pzp.

2.     Zamawiający niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych

 

3.     Zgodnie z art. 139  i art. 140 Pzp. umowa w sprawie niniejszego zamówienia:

1)   zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

2)   mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią    

   inaczej;

3)   jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do

  informacji publicznej;

4)   zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem   

  zawartym w ofercie;

5)   jest zawarta na okres wskazany w SIWZ;

6)   jest nieważna:

a)    jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 Pzp.,

b)    w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ.

 

15. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.

                       

Zgodnie z wzorem umowy załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ.

 

16. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

 

Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przepisów wykonawczych jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy prawo zamówień publicznych.

 

Rozdział  II         -        Informacje uzupełniające

 

1.    Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w postępowaniu.

 

2.   Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej;

     Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

3.   Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4,  jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień;

     Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.

 

4.   Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie;

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert  wariantowych w postępowaniu.

 

5.   Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną;

     Poczta elektroniczna :   zp_nysa@op.onet.pl

 

6.   Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych;

     Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 

 

7.   Aukcja elektroniczną:

Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

 

8.   Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot.

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

Rozdział  III -         wykaz załączników do siwz.

 

Nr załącznika

Nazwa

1

Wzór umowy

2

formularz oferty

3

formularz  oświadczeń

4

Wykaz osób

Załącznik Nr 1 do SIWZ - wzór umowy

 

Umowa

zawarta w dniu ..................2010 r. w Nysie pomiędzy Ośrodkiem Pomocy Społecznej  w Nysie ul. Kościuszki  11

reprezentowanym przez Dyrektora  Panią ..........................................................................................,  zwanym w dalszej części umowy Zamawiającym ,

a ...................................................................... (nr KRS .............)

zwanym dalej Wykonawcą reprezentowanym przez:

.........................................................................

.........................................................................    

uprawnionym do wykonywania prac objętych niniejszą umową na podstawie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego w dniu ........... i oferty złożonej przez Wykonawcę w dniu .......... o następującej treści:

(wariant dla osób prawnych)

 

a ...imię i nazwisko... prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą ...nazwa i adres..., zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej pod nr ..........., zwanym dalej Wykonawcą, uprawnionym do wykonywania prac objętych niniejszą umową na podstawie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego w dniu ............. i oferty złożonej przez Wykonawcę w dniu .............. o następującej treści:

(wariant dla osób fizycznych)

 

 

§ 1.

Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zwanych dalej „Usługami", na podstawie:

a)         art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z      późn. zm.);

b)         art. 18.1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jedn. Dz. U. Nr 115 z 2008 r.   poz. 728); oraz

c)         Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych          usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.).

 

§ 2.

Szczegółowy zakres usług specjalistycznych wraz z wymaganiami stawianymi wobec pracowników Wykonawcy określa załącznik nr 2 do niniejszej umowy - stanowiący jej integralną część.

 

§ 3.

1.         Strony ustalają, że cena brutto za jedną godzinę usług wynosi .................. zł

(słownie brutto: .........................................................).

2.         Cena określona w ust. 1 pozostanie niezmienna przez okres obowiązywania umowy.

3.         Całkowita wartość usług, w okresie obowiązywania umowy, nie może przekroczyć kwoty 81.000,00 zł brutto.

 

 

§ 4.

1. Kopia decyzji stanowi zlecenie na wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych.

2. Za datę rozpoczęcia świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych uważa się :

-           datę określoną w decyzji administracyjnej;

-           w wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie usługi ustnie lub przesłanie zlecenia faksem, zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone decyzją administracyjną.

3. Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz podopiecznych uważa się :

-           datę określoną w decyzji administracyjnej;

-           w wyjątkowych przypadkach dopuszcza się ustne lub przesłane faksem zlecenie Zamawiającego, potwierdzone następnie decyzją administracyjną , bądź powiadomienie Zamawiającego skierowane do Wykonawcy o przerwaniu usług opiekuńczych.

 

§ 5.

Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w ciągu 2 dni od daty otrzymania zlecenia.

 

§ 6.

1.     Wykonawca zobowiązuje się kierować do wykonania usług osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym, zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy.

2.     Zamawiający dopuszcza zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia w przypadkach;

-          Śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających osobom wskazanym do                        realizacji zamówienia wykonywanie usługi,

-          Niewywiązywanie się osób z należytego wykonywania przedmiotu zamówienia,

-          wystąpienia innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji osób wskazanych do                 realizacji usług), skutkujących koniecznością zmiany osób przewidzianych do realizacji                             zamówienia,

Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób wyznaczonych przez wykonawcę do realizacji umowy, muszą spełniać warunki zawarte w niniejszej SIWZ.

 

§ 7

Wykonawca zobowiązuje się do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług.

 

§ 8.

Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej podopiecznych, mającej wpływ na realizację usługi.

§ 9.

Wykonawca zobowiązuje się  do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej  oraz ustawą o ochronie danych osobowych.

 

§ 10.

Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie:

-           kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów, potwierdzających czas pracy opiekunów (zał. Nr 6)

-           sprawozdań  z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług (zał. Nr 7)

-           kart społecznego funkcjonowania podopiecznego, sporządzanych raz na kwartał (zał.Nr 8)

 

§ 11.

Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, do 10 dnia następnego miesiąca, w formie faktury wraz z załącznikami:

Zał. Nr 3 do umowy - szczegółowe rozliczenie usług,

Zał. Nr 4 do umowy - rozliczenie zbiorcze,

Zał. Nr 5 do umowy - wykaz osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją, z podaniem przyczyn uniemożliwiających realizacje usług w pełnym zakresie.

 

§ 12.

Zamawiający zobowiązuje się do przekazywania należności wynikających z zakresu prac oraz

stawek godzinowych na konto Wykonawcy..........................................................................................

w ciągu 10 dni od dnia otrzymania faktury.

 

§ 13.

Wykonawca przyjmuje pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez swoich pracowników w związku z wykonywanymi usługami.

 

§ 14.

Zamawiający ma prawo do kontroli jakości świadczonych usług, w tym do wglądu w dokumentację prowadzoną

przez Wykonawcę.

 

§ 15.

Rozpoczęcie wykonania umowy ustala się na dzień 1 stycznia 2011 r., a jej zakończenie na dzień 31 grudnia 2011  r.

 

§ 16.

Wykonawca nie może powierzyć wykonania usługi innemu podmiotowi.

 

§ 17.

Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie wywiązywania się

Wykonawcy z warunków umowy.

 

§ 18.

Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a)         za odstąpienie od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 5% kwoty wymienionej w § 3 ust.3.

b)         za nieskierowanie pracownika do wykonania usługi w terminie określonym w § 5 - w wysokości 0,1% kwoty wymienionej w § 3 ust.3 za każdy dzień  zwłoki.

 

§ 19.

1.         Wszelkie zmiany w treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2.         Niemożliwe jest wprowadzenie do umowy zmian niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

 

§ 20.

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy - Prawo Zamówień publicznych, kodeksu cywilnego oraz akty prawne przywołane w § 1 niniejszej umowy.

 

§ 21.

Sądem właściwym do dochodzenia roszczeń wynikających z niniejszej umowy jest Sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego.

 

§ 23.

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

ZAŁĄCZNIKI:

Zał. Nr 1- Oferta Wykonawcy

Zał. Nr 2- Zakres usług specjalistycznych oraz wymagania wobec pracowników wykonawcy

Zał. Nr 3- Rozliczenie indywidualne.

Zał. Nr 4- Zestawienie zbiorcze.

Zał. Nr 5 - Wykaz osób u których usługi nie były świadczone.

Zał. Nr 6 - Karta realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.

Zał. Nr 7 - Sprawozdanie z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.

Zał. Nr 8 - Karta funkcjonowania społecznego podopiecznego.

 

 

Zamawiający                                                                                                           Wykonawca

 

 

 

 

...........................................................................                                              ...........................................................................

 

 

 

 

 

Kontrasygnata

Głównego Księgowego

 

ZAŁĄCZNIK nr 2 do umowy

 

Zakres usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi:

 

1)        Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia , w tym zwłaszcza:

 

a)         kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz  wspieranie, także w formie            asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

            -           samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w                                            tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,

            -           dbałość o higienę i wygląd,

-           utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społeczności lokalną,

            -           wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

            -           korzystanie z usług różnych instytucji;

b)         interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

-          pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne,

            interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

-          ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,

-          doradztwo, koordynacja działań innych służb  na rzecz rodziny, której członkiem  jest                                          osoba   uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,

                        -           kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi

                        -           współpraca z rodziną  - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej,                                          niepełnosprawnej,

c)         pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:

                        -           w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,

                        -           w wypełnieniu dokumentów urzędowych,

 

d)         wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

                        w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w                            szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności                               zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej,                               klubach pracy,

                        -           w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,

                        -           w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z                                        pracodawcą,

                        -           w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,

 

e)         pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

                        -           nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,

                        -           pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,

                        -           zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie                                           finansowe;

 

2)        pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

            a)         pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,

            b)         uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

            c)         pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,

            d)         pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych

                        ich stosowania,

            e)         w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu

                        środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w

                        utrzymaniu higieny,

            f)          pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,

            g)         pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;

3)   rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych :

 

d)          zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub

                        fizjoterapii,

e)          współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i

                        edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby

                        korzystającej ze specjalistycznych usług;

 

 

4)        pomoc mieszkaniowa, w tym:

            a)         w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,

            b)         w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier

                        architektonicznych,

f)           kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem

                        domu;

 

 

5)        zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć                    rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach,

jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego

 

 

5. Wymagania wobec pracowników Wykonawcy:

a)        specjalistyczne usługi będą świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu:

            -           pracownika socjalnego,

            -           psychologa,

            -           pedagoga,

            -           terapeuty zajęciowego,

            -           pielęgniarki,

            -           asystenta osoby niepełnosprawnej,

            -           specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,

            -           fizjoterapeuty.

b)        osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co            najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:

            -           szpitalu psychiatrycznym,

            -           jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

            -           placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju                            lub upośledzeniem umysłowym,

            -           ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym,

            -           zakładzie rehabilitacji,

            -           innej jednostce niż wymienione wyżej świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z                            zaburzeniami psychicznymi.

c)         w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby,

            które zdobywają lub podnoszą  wymagane kwalifikacje zawodowe określone w pkt.5 a,

posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w pkt. 5 b i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.

d)        osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą      posiadać             udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług.

 

 

 

 

 

6. Obowiązki Wykonawcy usługi.

 

a)         Wykonawca będzie świadczył usługi na podstawie kopii indywidualnych decyzji administracyjnych przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres usług, termin rozpoczęcia i zakończenia, wymiar godzin oraz odpłatność za usługę ze strony usługobiorcy.

 

b)         W wyjątkowych przypadkach możliwe jest zlecenie usługi telefonicznie lub przesłanie zlecenia

wykonania usług faksem. Zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone decyzją administracyjną

 

c)         Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w ciągu 2 dni od daty otrzymania

zlecenia, kierując do ich wykonania osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym.

 

d)         Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług.

 

e)         Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawą o ochronie danych osobowych

 

f)          Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie:

-           kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów, potwierdzających czas pracy opiekunów,

-           sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług,

-           kart funkcjonowania społecznego podopiecznego, aktualizowanych raz na kwartał.

 

g)         Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, do 10 dnia następnego miesiąca, w formie faktury wraz z załącznikami:

-szczegółowe rozliczenie usług, zawierające:

a) imienny wykaz osób, którym świadczono usługi,

b) nr decyzji administracyjnej przyznającej usługi,

c) miesięczną liczbę godzin usług przyznanych decyzją administracyjną

d) miesięczną  liczbę godzin usług faktycznie wykonanych

-rozliczenie zbiorcze, zawierające:

a) rodzaj usług,

b) liczbę osób objętych pomocą,

c) łączną liczbę godzin wykonanych usług,

-wykaz osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją,  z podaniem przyczyn

  uniemożliwiających realizacje usług w pełnym zakresie.

 

h)         Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników w związku z wykonywaniem usług.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 3 do umowy

 

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                    

 

 

ROZLICZENIE

Dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie za wykonanie usług specjalistycznych w okresie

od dnia .................................... do  dnia ..........................................

 

 

 

Lp.

Nazwisko i imię

Nr decyzji administracyjnej

Liczba godzin usług w miesiącu przyznanych decyzją administracyjną

Liczba godzin usług wykonanych w miesiącu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

...................................., dnia .....................................

 

                                                                                                                                                ...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 4 do umowy

 

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                     

 

 

ROZLICZENIE - ZESTAWIENIE ZBIORCZE

Dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie za wykonanie usług specjalistycznych w okresie

od dnia .................................... do  dnia ..........................................

 

 

 

Rodzaj usługi

Liczba podopiecznych objętych pomocą

Łączna liczba godzin wykonanych usług

Stawka za godzinę usługi brutto w zł.

Wartość  usług brutto w zł.

 

Usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...................................., dnia .....................................

 

                                                                                                                                                ...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 5 do umowy

 

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                     

 

 

WYKAZ OSÓB,

u których nie były świadczone specjalistyczne usługi opiekuńcze zgodnie z decyzją administracyjną w miesiącu ......................... 2011r.

 

 

Lp.

Nazwisko i imię

Okres / data

Przyczyny nie wykonania usług zgodnie z decyzją administracyjną

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...................................., dnia .....................................

 

                                                                                                                                                ...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 6 do umowy

 

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                    

 

Imię i nazwisko, adres osoby objętej specjalistycznymi usługami opiekuńczymi

 

 

Wymiar godzin usług miesięcznie

 

 

 

KARTA REALIZACJI SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE MIASTA I GMINY NYSA

 

Usługi świadczone przez opiekuna

(Imię i nazwisko)

 

W miesiącu

(2011r.)

 

 

 

 

Data usługi

Godziny wizyt od .... do .....

Ilość godzin 

Podpis usługobiorcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...................................., dnia .....................................

 

                                                                                                                                                ...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 6 do umowy

 

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                     

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH

w miesiącu  ............................. 2011 r. dla OPS Nysa

 

Imię i nazwisko, adres osoby objętej specjalistycznymi usługami opiekuńczymi

(usługobiorcy)

 

Imię i nazwisko osoby świadczącej usługi

 

 

Liczba godzin usług zrealizowanych

( w tym częstotliwość wizyt w tygodniu)

 

 

 

Ocena stanu psychicznego usługobiorcy, stosunek do leczenia w trakcie realizacji usług

Nastrój, napęd, zaburzenia myślenia, itp.

 

Przyjmowanie leków, iniekcji,

 

Kontakt z PZP

 

 

Hospitalizacja

 

 

 

 

Ocena funkcjonowania społecznego usługobiorcy

Dbałość o higienę i wygląd

 

Utrzymanie porządku w mieszkaniu

 

Gospodarowanie własnymi środkami finansowymi

 

 

Kontakty interpersonalne

( z rodziną , sąsiadami itp.)

 

Sprawy urzędowe

 

 

Inne

 

 

 

Działania podejmowane z usługobiorcą w trakcie trwania specjalistycznych usług opiekuńczych (zgodnie z zakresem objętym przedmiotem zamówienia - należy wymienić)

 

 

 

 

 

Nastawienie usługobiorcy do współpracy z opiekunem

 

 

 

 

 

 

Trudności i problemy w realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych uwagi

 

 

 

                                                                                                                                                

...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

                                                                                                                                          

 

ZAŁĄCZNIK nr 8 do umowy

 

 

 

KARTA FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO PODOPIECZNEGO

 

 

Imię i nazwisko pracownika Wykonawcy

 

 

Imię  i nazwisko podopiecznego

 

 

 

Adres podopiecznego

 

 

 

 

 

1.     Ocena funkcjonowania społecznego

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Diagnoza problemowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Cele rehabilitacji społecznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Plan działań terapeutycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Realizacja planu

 

 

 

 

 

 

 

 

Data

 

Wykonawca prowadzi kartę wypełniając ją w ciągu miesiąca od daty objęcia pac jęta obieką i aktualizuje raz na kwartał. Karta na stałe znajduje się w dokumentacji podopiecznego (usługobiorcy) w siedzibie Zamawiającego . Zamawiający (osoby upoważnione) i wykonawca (zespół terapeutyczny )spotykają się raz na kwartał w celu omówienia spraw podopiecznych i organizacyjnych.

                               

 

 

Załącznik Nr 2 do SIWZ - Formularz oferty

 

 

.........................................................................

                 Nazwa i adres  wykonawcy

         ......................................................

                                                                                      (miejscowość i data )

wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego

 

pod Nr KRS : .........................................................

lub wpisanym do ewidencji działalności gospodarczej

 

pod Nr .............................  z dnia .........................

 

REGON .................................................................

 

telefon          ...............................  faks .........................                                          

 

E-mail .................................................................

 

 

O F E R T A

                                                                                               

Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie

        ul. Kościuszki 11, 48-300 Nysa

 

W  odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym oferujemy wykonanie zamówienia, przedmiotem którego jest świadczenie  SPECJALISTYCZNYCH  USŁUG  OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA

 

 

Za  realizację  przedmioty  zamówienia oferujemy :

 

 

Cenę netto 1 godziny świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia

 

.................................................................... zł

 

słownie .......................................................................................

 

VAT .... % 

 

.................................................................... zł

 

słownie .......................................................................................

 

Cenę brutto  1 godziny świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia

 

.................................................................... zł

 

słownie .......................................................................................

 

 

 

 

Oświadczamy, że powyższa cena zawiera wszystkie koszty jakie ponosi Zamawiający w przypadku wyboru niniejszej oferty, cena ta nie ulegnie zmianie w trakcie umowy, bez względu na ilość godzin objętych przedmiotem zamówienia.

 

 

Przedmiot zamówienia wykonamy w terminie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 

 

Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z postanowieniami wzoru umowy, załączonym do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, akceptujemy bez zastrzeżeń przedmiotowe postanowienia,  w tym warunki płatności i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy zgodnej z niniejszym wzorem i naszą ofertą.

 

 

 

Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ.

Oświadczamy, że przyjmujemy warunki realizacji zamówienia określone w SIWZ i  w wyjaśnieniach do SIWZ.

 

 

Oferta została złożona na ............ stronach parafowanych i kolejno ponumerowanych  od nr ................. do 

nr........................

 

 

Integralną część oferty stanowią następujące dokumenty:

 

1)...........................

 

2)...........................

 

3)...........................                                                

 

...........................................................................................................................................

                     ( podpis  wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

 

                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3 do SIWZ - Formularz oświadczeń 

 

OŚWIADCZENIA

Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na

świadczenie  SPECJALISTYCZNYCH  USŁUG  OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA

oświadczamy, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu w zakresie :

1)   posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,

2)   posiadania wiedzy i doświadczenia

 

3)   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ,

 

4)   sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

 

...................................., dnia .....................................

                                    

                                                                                                            ........................................................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

 

 

 

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                 

......................................................

                                                                                      (miejscowość i data )

 

 

OŚWIADCZENIE

 

Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na

świadczenie  SPECJALISTYCZNYCH  USŁUG  OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA,

 
oświadczamy, że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych.

 

...................................., dnia .....................................

                                                                                                                                                ...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

                        Załącznik Nr 3 do SIWZ - wykaz osób   

  .........................................................................

                 Nazwa i adres Wykonawcy                                                                                 

......................................................

                                                                                      (miejscowość i data )

 

WYKAZ OSÓB

Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na

świadczenie  SPECJALISTYCZNYCH  USŁUG  OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA,

przedkładam/my wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,  wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

 

Imię i nazwisko

Wykształcenie (SIWZ punkt 3. ppkt.5a )

Doświadczenie (SIWZ punkt 3. ppkt.5b )

Zakres

wykonywanych

czynności przy

realizacji zadania

informacja o podstawie do

dysponowania osobą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jednocześnie oświadczam/my, że zgodnie z  § 3 ust.4  ROZPORZĄDZENIA  MINISTRA POLITYKI  SPOŁECZNEJ z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych -  osoby, wskazane powyżej do świadczenia specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi - posiadają udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług.

 

                                                                                                                                                

 

...............................................................................................................

               ( podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych  do  reprezentowania Wykonawcy)

UWAGA

Osoby wskazane do realizacji zamówienia muszą spełniać  warunki określone w punkcie 3 ppkt.5 a i b SIWZ.

                                                                                                                                     

 

 

 

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Janina Jakubowska dnia 25.11.2010
Opublikowana przez Jolanta Cymbalista dnia 25.11.2010. Odsłon 9441, Wersja 17drukuj
Wersja : lewy  14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24  z 24  prawy
Początek strony