SZKOŁA PODSTAWOWA NR10 W NYSIE
im. J.H. DĄDROWSKIEGO
§ 1
1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych polega na rozpoznaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.
2. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy,
nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
§ 2
1. Ocenianie ma na celu:
1) poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie
2) pomóc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju
3) motywowanie ucznia do dalszej pracy
4) dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia oraz o zachowaniu
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej
§ 3
1. Ocenianie obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli niezbędnych wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców w trybie określonym w § 4
2) bieżące ocenianie, śródroczne i roczne klasyfikowanie według skali określonej w § 5 i w § 8.
3) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, o których mowa w §14.
4) ustalanie ocen klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz oceny zachowania, zgodnie ze skalą określoną w § 8.
5) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
2. Ustala się kryteria ocen, które stanowią załącznik nr 1 do wewnątrzszkolnego systemu
oceniania.
3.W dokumentacji szkolnej obowiązuje:
1. dziennik lekcyjny
2. arkusz ocen
3. protokół z egzaminu klasyfikacyjnego
4. protokół z egzaminu poprawkowego
5. protokół z egzaminu sprawdzającego
6. protokół z posiedzenia komisji w sprawie ustalenia oceny zachowania
7. protokół ze sprawdzianu,
§ 4
§ 5
- 2 zadania klasowe i 1 sprawdzian
- w tygodniu, w którym nie jest zaplanowane zadanie klasowe dopuszcza się 3 sprawdziany całogodzinne
stopień celujący - 6
stopień bardzo dobry - 5
stopień dobry - 4
stopień dostateczny - 3
stopień dopuszczający - 2
stopień niedostateczny - 1
16. Dopuszczalne są znaki : +,-
17. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
§ 6
1. Nauczyciel jest zobowiązany na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej dostosować wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania.
2. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, muzyki, plastyki, nauczyciel w szczególności bierze pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
3. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania, nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia na podstawie tego orzeczenia.
§ 7
1. W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony na czas określony z zajęć wychowania fizycznego i informatyki na warunkach ustalonych w rozporządzeniu
MEN i S z dnia 7 września 2004 r.
§ 8
stopień celujący - 6
stopień bardzo dobry - 5
stopień dobry - 4
stopień dostateczny - 3
stopień dopuszczający - 2
stopień niedostateczny - 1
2. Oceny zachowania ustala się według następującej skali:
wzorowe
bardzo dobre
dobre
poprawne
nieodpowiednie
naganne
3. Klasyfikowanie końcoworoczne polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania, ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania.
4. Roczne oceny klasyfikacyjne ustala się według następującej skali:
stopień celujący - 6
stopień bardzo dobry - 5
stopień dobry - 4
stopień dostateczny - 3
stopień dopuszczający - 2
stopień niedostateczny - 1
5. W klasach I-III ocena klasyfikacyjna śródroczna i końcoworoczna jest oceną opisową.
6. Oceny zachowania ustala się według następującej skali:
wzorowe
bardzo dobre
dobre
poprawne
nieodpowiednie
naganne
7. Oceny klasyfikacyjne śródroczne wpisujemy w pełnym brzmieniu w dzienniku lekcyjnym bez znaków +, - .
8. Oceny klasyfikacyjne końcoworoczne wpisujemy w pełnym brzmieniu w dzienniku lekcyjnym i arkuszu ocen.
9. Roczne i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych i ocena zachowania dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
10. W oddziałach integracyjnych śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, po zasięgnięciu opinii nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne.
11. Klasyfikacja śródroczna i roczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym polega na podsumowaniu jego osiągnięć z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym programie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla ucznia.
§ 9
- indywidualnych rozmów z wychowawcą lub innymi nauczycielami w wyznaczonym czasie konsultacji (harmonogram konsultacji wywieszony jest w gablocie informacyjnej)
- zebrań klasowych
- poprzez informacje w zeszycie przedmiotowym
- indywidualnych rozmów z pedagogiem szkolnym
§ 10
§ 11
1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:
1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych - przeprowadza sprawdzian wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej, oraz ustala roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych;
2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania - ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
3. Termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).
4. W skład komisji wchodzą:
1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:
a) dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze - jako przewodniczący komisji
b) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne
c) dwóch nauczycieli z danej lub innej szkoły tego samego typu, prowadzący takie same zajęcia edukacyjne
2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
a) dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze - jako przewodniczący komisji
b) wychowawca klasy
c) wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie
d) pedagog
e) psycholog
f) przedstawiciel samorządu uczniowskiego
g) przedstawiciel rady rodziców.
5. Nauczyciel, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit. b, może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.
6. Ustalona przez komisję roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna, z wyjątkiem niedostatecznej rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, z zastrzeżeniem § 19 ust. 1.
7. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych: wynik sprawdzianu, ustaloną ocenę oraz pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.
W przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania: ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.
8. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły.
9. Przepisy ust. 1-9 stosuje się odpowiednio w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych uzyskanej w wyniku egzaminu poprawkowego z tym, że termin do zgłoszenia zastrzeżeń wynosi 5 dni od dnia przeprowadzenia egzaminu poprawkowego. W tym przypadku, ocena ustalona przez komisję jest ostateczna.
§ 12
1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, z zastrzeżeniem ust. 6.
2. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy), jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej.
3. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję z wyróżnieniem do klasy programowo wyższej.
4. Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym promuje się do klasy programowo wyższej, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
5. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim w szkole podstawowej otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który uzyskał tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim, bądź laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
6. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na podstawie opinii wydanej przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną oraz w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia.
§ 13
1.Począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej uczeń, który w wyniku końcoworocznej klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
8. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół. Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.
9. Uczeń, który z przyczyn losowych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, określonym przez dyrektora szkoły.
§ 14
§ 15
Uczeń, który nie otrzymał promocji do klasy programowo wyższej, powtarza tę samą klasę.
§ 16
1. Uczeń kończy szkołę podstawową :
1) jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne lub semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej oraz roczne lub semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej,
2) przystąpił do sprawdzianu po klasie szóstej
2. Uczeń kończy szkołę podstawową, z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.
3. O ukończeniu szkoły przez ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia na zakończenie klasy programowo najwyższej rada pedagogiczna, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
§ 17
Zmiany zatwierdza Rada Pedagogiczna
WSO jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 7 września 2004 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
Szczegółowe kryteria wewnątrzszkolnego
nagradzania uczniów.
Uczeń, który osiąga wyróżniające wyniki w nauce i zachowaniu, może zostać nagrodzony na koniec roku szkolnego plakietką „Wzorowy uczeń” lub książką według następującego regulaminu:
§ 1
Ocena zachowania w klasach młodszych ma formę opisową. Uwzględnia takie elementy jak kultura osobista, zaangażowanie w wykonywanie obowiązków szkolnych , umiejętność współdziałania w grupie koleżeńskiej, dbałość o porządek na miejscu pracy , właściwe reagowanie w sytuacjach konfliktowych , aktywność w pracy na rzecz klasy i grupy wiekowej.
§ 2
Kryteria oceny ustala się w formie 10 pkt. kontraktu :
My uczniowie klasy ....... zobowiązujemy się :
1. Punktualnie przychodzić na zajęcia w szkole.
2. Przynosić potrzebne podręczniki, przybory, obuwie zmienne i strój gimnastyczny.
3. Uważać na zajęciach.
4. Wykonywać polecenia Pani (w tym wykonywać zadania domowe).
5. Mieć porządek w plecaku i teczce szkolnej
6. Pomagać innym.
7. Mówić prawdę.
8. Być uprzejmym i kulturalnym wobec innych.
9. Dbać o salę lekcyjną.
10. Nosić identyfikator.
§ 3
Wychowawcy klas I-III podczas klasyfikacji śródrocznej, końcoworocznej dokonują opisowej oceny zachowania uczniów. Nauczyciele oceniają sposób wywiązywania się z kontraktu, który uczniowie zobowiązali się przestrzegać na początku roku szkolnego.
Nauczyciele oceniając zachowanie wychowanków używają określeń: zawsze, często, rzadko, niekiedy, czasami, obowiązkowo, sumiennie, pilnie, nieprawidłowo, okazjonalnie, systematycznie, chętnie, aktywnie, niechętnie, sporadycznie itp. które w sposób obrazowy i obiektywny pozwalają ocenić zachowanie uczniów.
§ 4
Nadrzędnym celem wychowawczym naszej szkoły jest wszechstronny rozwój dziecka – jego osobowości – poprzez wyzwalanie motywacji do działania i przygotowanie do świadomego udziału w życiu społecznym szkoły, w życiu rodzinnym i w społeczeństwie.
Jednolitość oddziaływań wychowawczych szkoły i środowiska rodzinnego bardzo korzystnie wpływa na skuteczność wychowania uczniów.
§ 5
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
§ 6
Na dziesięć dni przed śródrocznym i rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej wychowawca klasy informuje ucznia i jego rodziców o przewidzianej dla niego ocenie klasyfikacyjnej zachowania (wpis do zeszytu).
§ 7
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej
3) dbałość o honor i tradycje szkoły
4) dbałość o piękno mowy ojczystej
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,
7) okazywanie szacunku innym osobom.
1) wzorowe
2) bardzo dobre
3) dobre
4) poprawne
5) nieodpowiednie
6) naganne
§ 8
Ustalona przez wychowawcę klasy śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania jest ostateczna z zastrzeżeniem § 9
§ 9
1. Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić zastrzeżenia w formie pisemnej w ciągu 7 dni od zakończenia zajęć edukacyjnych do dyrektora szkoły, jeśli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami określającymi tryb ustalania tej oceny.
2. W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona z naruszeniem trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
3. W skład komisji wchodzą:
4. Obrady komisji uważa się za prawomocne w przypadku obecności 2/3 składu komisji.
5. Ustalona przez komisję roczna ocena zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena zachowania ustalona przez komisje jest oceną ostateczną.
Tryb ustalania oceny zachowania wraz z procedurami odwoławczymi:
q nie ma godzin nieusprawiedliwionych, może mieć 4-6 spóźnień
q systematycznie uczęszcza do szkoły
q nie pali papierosów, nie ulega nałogom
q nie używa wulgarnych słów, dba o kulturę słowa
q dba o higienę osobistą i estetykę wyglądu
q kulturalnie zachowuje się podczas uroczystości szkolnych, religijnych i akademii (odświętny strój)
q nie stwarza niebezpiecznych sytuacji dla siebie i innych
q samowolnie nie wychodzi poza teren szkoły
q nie przychodzi wcześniej niż na 10 minut przed rozpoczęciem lekcji (jeśli jest konieczność aby przychodził wcześniej przebywa w świetlicy)
q kulturalnie zachowuje się na korytarzu i w stołówce
q bierze udział w pracach organizacji szkolnych
q nie śmieci na terenie szkoły i w jej otoczeniu
q nie niszczy mienia szkolnego: sprzętu, pomocy dydaktycznych, kwiatów
q okazuje szacunek uczniom, nauczycielom i innym osobom dorosłym
q pomaga młodszym dzieciom
q jest uczynny i koleżeński
q nie wszczyna i nie uczestniczy w bójkach i nie stosuje przemocy.
q pracuje w organizacjach szkolnych
q pomaga i bierze udział w uroczystościach i imprezach
q solidnie wykonuje obowiązki w radzie klasowej
q pełni dyżury klasowe,
q uczestniczy w akcjach na terenie szkoły
q redaguje gazetkę szkolną i klasową
q bierze udział w szkolnych, rejonowych, wojewódzkich konkursach przedmiotowych
q bierze udział w zawodach sportowych
q wykonuje zadania na rzecz klasy i szkoły
q okazuje pozalekcyjną pomoc koleżeńską
q pomaga młodszym i słabszym kolegom.
q pali papierosy
q używa wulgarnych słów
q nie przebiera obuwia
q niewłaściwie zachowuje się podczas lekcji, wycieczek, akademii
q stwarza niebezpieczne sytuacje
q wychodzi poza teren szkoły
q wcześniej przychodzi do szkoły i przeszkadza w lekcjach
q źle zachowuje się na korytarzu i w stołówce szkolnej
q zaśmieca klasę szkołę i otoczenie
q niszczy mienie szkolne: pomoce, sprzęt, kwiaty
q nie okazuje szacunku nauczycielom i innym pracownikom szkoły
q rysuje po ścianach, ławkach i krzesłach
q wnosi na teren szkoły niebezpieczne przedmioty
q okłamuje i oszukuje nauczyciela
q niszczy mienie szkoły
q każdorazowo kradzież
q wagary – ucieczki z lekcji
q wymuszanie pieniędzy lub żywności
q narkotyki, alkohol
q notoryczne używanie wulgarnych słów
q stwarzanie sytuacji, które zagrażają życiu lub zdrowiu swojemu lub kolegów
q dewastacja mienia szkolnego.
7. Nieobecności muszą być usprawiedliwiane przez rodziców w formie pisemnej w terminie 7 dni od powrotu dziecka do szkoły.
8. Na dwa tygodnie przed śródrocznym i rocznym posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej
a. uczniowie dokonują samooceny zachowania
b. zespół klasowy ocenia zachowanie poszczególnych uczniów
c. wychowawca konsultuje z nauczycielami uczącymi w danej klasie ocenę zachowania uczniów.
9. Ocena i samoocena zachowania uwzględnia elementy, o których mowa w § 7 pkt. 1 Regulaminu Oceny Zachowania.
10. O ostatecznej ocenie zachowania decyduje wychowawca klasy.
11. Uzyskana przez ucznia śródroczna ocena zachowania może zostać podniesiona w wyniku realizacji w drugim semestrze wymogów zgodnych z kryterium na daną ocenę.
12. Na dziesięć dni przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej wychowawca klasy informuje uczniów o przewidywanej ocenie zachowania – zapis w zeszycie przedmiotowym.
13. Warunkiem uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna zachowania jest złożenie przez ucznia lub jego rodziców podania do dyrektora szkoły w ciągu dwóch dni od przekazania informacji, o której mowa w pkt. 12 z uzasadnieniem zasadności składanego wniosku. Wniosek złożony przez ucznia wymaga podpisu rodziców.
14. Wniosek nie zawierający uzasadnienia zgodnego z regulaminem oceny zachowania, nie będzie rozpatrywany.
15. Wniosek rozpatruje komisja w skład której wchodzi:
a. dyrektor lub inny nauczyciel zajmujący stanowisko kierownicze
b. wychowawca klasy
c. pedagog
16. Decyzja komisji jest ostateczna.
Tryb ustalania oceny śródrocznej lub rocznej z zajęć edukacyjnych
wraz z procedurami odwoławczymi:
1. Do 25 września nauczyciele poszczególnych przedmiotów lub wychowawca klasy informują rodziców i uczniów o zasadach oceniania z zajęć edukacyjnych.
2. Praca ucznia podlega systematycznej ocenie – minimalna liczba ocen z przedmiotu w semestrze wynosi (liczba godzin w tygodniu * 2 +1)
3. Ocena śródroczna lub roczna nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
Na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele informują ucznia i jego rodziców o przewidywanej niedostatecznej ocenie śródrocznej lub rocznej.
6. Na dziesięć dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele informują uczniów i jego rodziców o przewidywanych ocenach śródrocznych lub końcoworocznych – poprzez zapis z uwzględnieniem daty w zeszycie przedmiotowym ucznia, w przypadku w-f w zeszycie do j. polskiego.
7. W ciągu dwóch dni od dokonania wpisu o którym mowa w pkt. 6, uczeń lub jego rodzice mogą złożyć w sekretariacie szkoły pisemny wniosek, wraz z motywacją, o chęci uzyskania wyższej niż przewidywana śródroczna lub roczna ocena z zajęć edukacyjnych, ze wskazaniem o jaką ocenę uczeń się ubiega. Jeśli wniosek składa uczeń, wymaga się podpisu rodziców ucznia.
8. Nauczyciel następnego roboczego dnia od złożenia wniosku o którym mowa w pkt. 7, ustala pisemną formę poprawy przewidywanej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.
9. Sprawdzian zostanie przeprowadzony nie później niż 2 dni od chwili podjęcia czynności przez nauczyciela, o których mowa w pkt. 8. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne powiadamia ucznia i jego rodziców, poprzez wpis do zeszytu ucznia, o terminie przeprowadzenia poprawy.
10. Dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie:
a. dyrektor szkoły lub inny nauczyciel zajmujący stanowisko kierownicze wskazany przez dyrektora jako jej przewodniczący
b. nauczyciel przedmiotu
c. nauczyciel przedmiotu pokrewnego
11. Uzyskanie wyższej niż przewidywana śródroczna lub roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest uwarunkowana zaliczeniem sprawdzianu, o którym mowa w pkt. 8 w 90 %.
12. Ustalona ocena śródroczna lub roczna nie może być niższa od przewidywanej.
13. Dokumentację związaną z powyższą procedurą przechowuje się do 30 września następnego roku szkolnego.
Przyjęte do realizacji uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 13 października 2004 r.
Pozytywna opinia Rady Szkoły
Pozytywna opinia Samorządu Uczniowskiego