Regulamin oceniania, kalsyfikowania, promowania

 

                       Informujemy, że trwają obecnie prace nad aktualizacją WSO, aby dostosować przepisy do Rozporządzenia MENiS z dnia 07.09.2004r.

WEWNĄTRZSZKONY  SYSTEM  OCENIANIA 

I  KLASYFIKOWANIA UCZNIÓW

 

Wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania uczniów został opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia  21 marca 2001r. w sprawie zasad oceniania,  klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych i uwzględnia oraz stosuje przepisy tego rozporządzenia.

 

POSTĘPOWANIE  WSTĘPNE

 

§ 1

 

Wewnątrzszkolny  system oceniania i klasyfikowania, zwany dalej „systemem” obowiązuje w Gimnazjum nr 2 w Nysie.

 

§ 2

 

Zadaniem systemu jest zapewnienie trafnego, rzetelnego , jawnego i obiektywnego oceniania wspierającego rozwój ucznia, uwzględniającego jego indywidualne cechy psychofizyczne oraz pełnienie  funkcji  diagnostycznej  i motywacyjnej.

 

§ 3

 

1.       System ma także za zadanie zapewnić uczniowi :

         a/ bieżące, okresowe, roczne rozpoznanie i określenie poziomu opanowania kompetencji przewidzianych programem nauczania,

         b/ systematyczne dokumentowanie postępów uczenia się,

         c/ motywowanie do samorozwoju,

         d/ wyrabianie nawyku systematycznej pracy, samokontroli i samooceny,

         e/ uświadomienie sukcesów i braków w zakresie opanowania umiejętności  określonych programem oraz potrzeb w zakresie wyrównania braków,

         f/ ukierunkowanie samodzielnej pracy oraz doskonalenia metod uczenia się,

         g/ aktywne uczestnictwo w procesie szkolnego oceniania oraz możliwości poprawy swoich osiągnięć.

2.   System ma za zadanie zapewnić nauczycielowi i  szkole :

b/ ocenę poziomu nauczania,

a/ korygowanie organizacji i doskonalenia metod nauczania i wychowania,

c/ współpracę z uczniami w osiąganiu celów programowych

d/ modyfikację celów i programów kształcenia.

3.  System ma za zadanie zapewnić rodzicom : 

     a/ znajomość wymagań stawianych ich dzieciom przez szkołę,

     b/ szeroką i bieżącą informację o osiągnięciach i postępach dzieci (indywidualną i zbiorową),

     c/ pełną informację o różnych formach aktywności poznawczej dziecka oraz rozwoju jego

         osobowości – trudnościach i specjalnych uzdolnieniach.

 

 

§ 4

 

System obejmuje :

         a/ zasady i kryteria oceniania uczniów kl. I – III gimnazjum,

         b/ zasady klasyfikowania – tryb przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego,

         c/ kryteria i zasady oceny z zachowania,

         d/ warunki i zasady przyznawania wyróżnień uczniom.

 

 

OCENIANIE  UCZNIÓW  GIMNAZJUM

 

 

§  5

 

Wewnątrzszkolny system oceniania określa :  kryteria, metody, narzędzia, częstotliwość oraz zasady oceniania.

 

§  6

 

1.       Oceny wyrażane będą stopniami wg następującej skali :

                       

                         celujący                        cel                   6

                         bardzo dobry                 bdb                  5

                         dobry                            db                   4

                         dostateczny                  dst                   3

                         dopuszczający              dop                  2

                         niedostateczny             ndst                  1

 

Wg tej skali wystawiane będą oceny cząstkowe, okresowe jak i roczne.

2.       Ocenę ustala nauczyciel uczący danego przedmiotu. Od oceny tej nie przysługuje odwołanie.

3.       Nauczyciel może stosować do  ocen cząstkowych znaki („ - ”  i  „+”), może też oznaczać tymi znakami aktywność na lekcji. O kryteriach tych ocen nauczyciel informuje uczniów i rodziców na początku roku szkolnego. W przypadku nieobecności ucznia podczas sprawdzianów pisemnych i ustnych wpisuje się „nb”, w przypadku braku zadania domowego „ bz”, w przypadku zgłoszenia  nieprzygotowania do odpowiedzi „np.”, w przypadku zwolnienia „zw”.

4.       Ustala się następujące kryteria oceniania  :

a/ ocenę niedostateczną (1)  -  otrzymuje uczeń, który nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawach programowych danego przedmiotu w danej klasie, a braki w wiadomościach  i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu, nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.

 

b/ oceną dopuszczającą (2)   -  otrzymuje uczeń, który ma braki w  opanowaniu podstaw programowych, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy z danego przedmiotu w ciągu dalszej nauki, oraz rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności.

 

c/ ocenę dostateczną (3)  -  otrzymuje uczeń, który opanował umiejętności i wiadomości określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawach programowych oraz rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności.

 

d/ ocenę dobrą  (4)  -  otrzymuje uczeń, który nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawach programowych oraz poprawnie stosuje wiadomości, samodzielnie rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne.

 

e/ ocenę bardzo dobrą  (5)  -   otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi stosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach.

 

f/ ocenę celującą  (6)   -   otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania przedmiotów w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne  uzdolnienia, oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych lub osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych.

 

§  7

 

Stosuje się następujące sposoby oceniana :   

      -    testy,

-          rozmowy,

-          obserwacja,

-          analiza wytworów.

 

§  8

 

Ocenianiu podlegają w szkole :

      a/ sprawdziany pisemne,

      b/ testy,

      c/ prace indywidualne,

            d/ praca w grupach,

            e/ odpowiedzi ustne.

 

 

 

 

§  9

 

 

Częstotliwość oceniania :

-          bieżąca,

-          kontrolna (po zakończeniu określonej partii materiału),

-          symulująca (przed zakończeniem poszczególnych etapów nauczania)

 

 

 

§  10

 

1.       Podstawową dokumentacją oceniania jest zapis prowadzony w dzienniku zajęć lekcyjnych.

2.       Oceny klasyfikacyjne są zapisywane w dokumentacji przebiegu nauczania. Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (opiekunów prawnych).

3.       Nauczyciel jest zobowiązany do pisemnego uzasadnienia oceny sprawdzianu.

4.       Nauczyciel przechowuje prace pisemne przez semestr.

5.       Na prośbę ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.

6.       Przy ocenianiu ucznia - nauczyciel uwzględniać będzie pisemne zalecenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub innych poradni specjalistycznych. Opinie te będą brane pod uwagę również przy ustalaniu wymagań edukacyjnych (np. obniżenie poziomu nauczania).

7.       Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, muzyki, plastyki nauczyciel ocenia wkład pracy ucznia.

8.       W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć wychowania fizycznego – decyzja oparta będzie na pisemnej opinii lekarskiej. W takiej sytuacji uczeń w miejsce oceny otrzymuje wpis „ zwolniony”.

9.       Uczniowie będą klasyfikowani dwa razy w roku.

-          w styczniu  (koniec I semestru),

-          w czerwcu  (koniec II semestru – ocena roczna).

 

 

KLASYFIKOWANIE   UCZNIÓW

 

 

§  11

 

1.       Klasyfikowanie uczniów przeprowadza się w szkole na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dnia 21.03.2001r.

2.       Śródroczną klasyfikację uczniów przeprowadza się raz w roku, w ostatnim tygodniu poprzedzającym ferie zimowe.

3.       Dokładny termin śródrocznego i rocznego posiedzenia  klasyfikacyjnej Rady Pedagogicznej ustala dyrektor szkoły.

 

§  12

 

1.  Uczeń nieklasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą Rady Pedagogicznej, jeżeli powodem nieklasyfikowania jest usprawiedliwiona nieobecność w szkole (rodzice mogą usprawiedliwić do 5 dni).

1.       Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący indywidualny tok nauki lub spełniający obowiązek szkolny bądź obowiązek nauki poza szkołą.

2.       Egzamin poprawkowy może zdawać uczeń, który uzyskał jedną ocenę niedostateczną ( w sytuacji wyjątkowej, również do  egzaminu  poprawkowego może przystąpić uczeń – za zgodą Rady Pedagogicznej- jeśli ma dwie oceny niedostateczne).

3.       Pisemną prośbę o przeprowadzenie egzaminu klasyfikacyjnego i poprawkowego składa do dyrektora szkoły uczeń za zgodą rodziców lub jego rodzice (prawni opiekunowie).

4.       Termin egzaminu z uczniem i jego rodzicami oraz nauczycielem (nauczycielami) przedmiotu (przedmiotów) ustala dyrektor szkoły, nie później niż tydzień przed końcem roku szkolnego. W ciągu jednego dnia uczeń może być egzaminowany nie więcej niż z dwóch przedmiotów.

 

 

 

§  13

 

1.       Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności w szkole może uzyskać zgodę Rady Pedagogicznej na przystąpienie do egzaminu klasyfikacyjnego.

2.       Pisemną prośbę o przeprowadzenie egzaminu klasyfikacyjnego i poprawkowego  składa do dyrektora szkoły uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie).

3.       Zgodę wyraża oraz termin egzaminu ustala Rada Pedagogiczna w formie uchwały podjętej bezwzględną większością głosów.

 

§  14

 

1.       Egzamin poprawkowy i klasyfikacyjny przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą :

-          dyrektor lub wicedyrektor szkoły – jako przewodniczący,

-          egzaminujący,

-          nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne – jako członek komisji,

-          nauczyciel  wychowawca – jako członek komisji.

2.       W egzaminie mogą uczestniczyć w charakterze obserwatora rodzice dziecka.

3.       Nauczyciel prowadzący dane zajęcia może być zwolniony z przeprowadzonego egzaminu w szczególnych przypadkach.

 

§  15

 

 

1.       Egzamin klasyfikacyjny i poprawkowy przeprowadza się w formie pisemnej i ustnej z wyjątkiem przedmiotów :

-          sztuka,

-          informatyka,

-          wychowanie fizyczne,

z których egzamin ma formę ćwiczeń praktycznych.

2.       Pytania egzaminacyjne ustala egzaminator w porozumieniu z przewodniczącym komisji. Stopień trudności  pytań powinien być zróżnicowany odpowiednio do skali ocen stosowanych w szkole.

3.       Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół zawierający :

-          skład komisji,

-          termin egzaminu,

-          pytania egzaminacyjne,

-          wynik egzaminu,

-          ustalony przez komisję stopień.

Do protokołu dołącza się pisemne odpowiedzi ucznia oraz zwięzłą informację o odpowiedziach ustnych.

Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen.

 

 

 

 

§  16

 

1.       Od oceny niedostatecznej ustalonej w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego uczeń lub jego rodzice (opiekunowie prawni) mogą składać odwołanie w terminie 3 dni od daty egzaminu do dyrektora szkoły.

2.            statutu szkoły.

 

§  17

 

Dla ucznia, który z udokumentowanych przyczyn losowych nie mógł przystąpić do egzaminu w wyznaczonym terminie, może być wyznaczony nowy termin odpowiednio w trybie § 112

 i  § 113.

 

§  18

 

1.       W klasie III gimnazjum uczniowie zdają  egzamin gimnazjalny”, obejmujący umiejętności z zakresu przedmiotów humanistycznych i przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.

2.       Egzamin gimnazjalny odbywa  się w maju.

3.       Egzamin przeprowadza Okręgowa Komisja Egzaminacyjna. Komisja ma obowiązek opracować i opublikować informator zawierający szczegółowy opis wymagań, kryteriów a także form przeprowadzania egzaminu. Informator publikuje się co najmniej na dwa lata przed terminem egzaminu. Informator oznaczony jest nazwą i numerem nadanym przez komisję okręgową.

4.       Jeżeli uczeń od dnia 31 sierpnia nie przystąpi do egzaminu gimnazjalnego, będzie musiał powtarzać klasę III gimnazjum a następnie przystąpić do egzaminu.

5.       Uczniowie z potwierdzonymi dysfunkcjami mają prawo przystąpić do egzaminu w formie dostosowanej do ich dysfunkcji.

6.       Laureaci ostatniego stopnia wojewódzkich konkursów przedmiotowych z zakresu jednej z grup przedmiotów objętych egzaminem gimnazjalnym są zwolnieni z odpowiedniej części tego egzaminu, o której mowa  w § 25 ust. 2.

7.       Zwolnienie z części egzaminu gimnazjalnego jest równoznaczne z uzyskaniem z tej części najwyższego wyniku.

 

 

 

 

 

 

IV.              TRYB  I  ZASADY  USTALANIA  OCENY Z  ZACHOWANIA

 

§  19

 

1.       Ocenę z zachowania końcoworoczną i semestralną ustala się wg następującej skali :

- zachowanie wzorowe                      - wz

- zachowanie dobre                            - db

- zachowanie poprawne                    - popr.

- zachowanie nieodpowiednie            - ndp.

2.       Ocena z zachowania wyraża opinię szkoły o wypełnianiu przez ucznia obowiązków szkolnych, bierze pod uwagę respektowanie przez ucznia zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.

3.       Ocena z zachowania nie ma wpływu na stopnie ucznia z zajęć edukacyjnych.

4.       Ocenę z zachowania wystawia wychowawca klasy. Ocena ta nie może być uchylona ani zmieniona decyzją administracyjną.

5.       Szczegółowe kryteria ocen z zachowania :

 

a)      wzorową ocenę z zachowania otrzymuje uczeń, który :

-          punktualnie uczęszcza na zajęcia, nie ma nieusprawiedliwionych spóźnień, a wszystkie nieobecności są usprawiedliwione,

-          dotrzymuje dwutygodniowego terminu usprawiedliwienia nieobecności,

-          kulturalnie zachowuje się na lekcjach, poza szkołą, w stosunku do nauczycieli, personelu szkolnego, kolegów, swoim zachowaniem nie wzbudza kontrowersji,

-          jest uczciwy, bezinteresowny, sprawiedliwy , koleżeński i opiekuńczy, pomaga potrzebującym, staje w obronie pokrzywdzonych,

-          zawsze przestrzega ustaleń władz szkolnych, nauczycieli, samorządu  uczniowskiego i klasowego oraz postępuje zgodnie z regulaminem ucznia i statutem szkoły,

-          dba o estetykę swojego wyglądu,

-          jest pilny i systematyczny, zawsze przygotowany do zajęć,

-          szanuje mienie własne kolegów i szkolne,

-          twórczo angażuje się w życie klasy oraz rozwija zainteresowania,

-          wywiązuje się z powierzonych funkcji i obowiązków,

 

b)      dobrą ocenę  otrzymuje uczeń, który :

-          punktualnie uczęszcza na zajęcia (dopuszcza się trzy spóźnienia), a wszystkie nieobecności są usprawiedliwione,

-          zachowuje się w sposób nie budzący większych zastrzeżeń, z szacunkiem odnosi się do nauczycieli, personelu szkoły i siebie,

-          jest uczciwy, bezinteresowny, sprawiedliwy, koleżeński i opiekuńczy w stosunku do koleżanek i kolegów,

-          stara się przestrzegać ustaleń władz szkolnych, nauczycieli, samorządu szkolnego i klasowego oraz postępować zgodnie z obowiązującym regulaminem i statutem szkoły,

-          dba o estetykę swojego wyglądu, stara się angażować w życie klasy i szkoły,

-          wypełnia obowiązki zlecone przez nauczycieli lub samorząd,

-          wyrządzone krzywdy i szkody naprawia,

 

c)      poprawną  ocenę  z zachowania otrzymuje uczeń, który :

-          sporadycznie jest niepunktualny i niesystematycznie uczęszcza na zajęcia,

-          niekiedy nieodpowiednio zachowuje się na lekcjach, przerwach i poza szkołą oraz w stosunku do kolegów,

-          nie zawsze przestrzega ustaleń dyrekcji, nauczycieli, samorządu uczniowskiego i klasowego oraz statutu szkoły,

-          bywa niekoleżeński, nie chce przyznać się do swoich błędów, swoją winą obarcza innych, skarży, wykorzystuje słabszych,

-          nie zawsze troszczy się o estetykę swojego wyglądu,

-          często jest nieprzygotowany do zajęć,

-          zdarza się, że nie szanuje mienia cudzego i niszczy sprzęt szkolny,

-          nie dba o estetykę klasy, szkoły i otoczenia,

-          nie angażuje się w życie klasy i szkoły,

-          często nie wypełnia powierzonych funkcji o obowiązków,

 

d)      nieodpowiednią  ocenę  z zachowania otrzymuje uczeń, który :

-          używa niecenzurowanego słownictwa, narusza godność innych, pali papierosy,

-          swoim zachowaniem zagraża bezpieczeństwu innych,

-          świadomie i celowo niszczy mienie cudze i społeczne, kradnie,

-          wchodzi w konflikt z prawem (nadzór policji, sprawy karne w toku),

-          w zeszycie uwag ma wpisy świadczące o złamaniu w sposób rażący regulaminu szkolnego lub zasad BHP,

-          systematycznie narusza zasady statutu i regulaminu szkolnego, nie podejmuje prób poprawy swojego zachowania,

-          opuszcza dni nauki szkolnej bez usprawiedliwienia,

-          otrzymuje kary nagany od dyrektora szkoły i nie poczynił żadnych kroków, aby ta kara uległa zapomnieniu.

 

 

 

 

 

TERMINY  I  FORMY  INFORMOWANIA  UCZNIÓW  O

            PRZEWIDYWANYCH  DLA  NICH  OCENACH  KLASYFIKACYJNYCH.

 

§   20

 

1.       Na miesiąc przed końcem semestru lub roku szkolnego wychowawca klasy ma obowiązek poinformować ucznia oraz jego rodziców (opiekunów) o przewidywanej ocenie niedostatecznej z zajęć edukacyjnych.

2.       Ocenę z zajęć edukacyjnych i przedmiotowych, semestralną i roczną należy ustalić w końcu każdego semestru w terminie określonym przez dyrektora szkoły.

3.       Ocena z zachowania ustalona jest w końcu każdego semestru w terminie określonym przez dyrektora i nie może mieć wpływu na ocenę z zajęć edukacyjnych i promocji do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły.

 

§  21

 

1.       Uczeń może otrzymać promocję ukończenia szkoły z wyróżnieniem, w przypadku gdy w szkole uzyska średnią 4,75 lub więcej i przynajmniej dobrą ocenę z zachowania.

2.       Nagrodę rzeczową może uzyskać uczeń, który uzyskał średnią przynajmniej 5,0.

 

 

 

§   22

 

1.       Oceną z zachowania szkoła wyraża opinię o każdym uczniu szkoły.

Ocena ta uwzględnia w szczególności :

a)      funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,

b)      respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.

2.       Ocenę z zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły.

3.       Ustalone oceny  zachowania podaje do wiadomości ucznia na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej wychowawca klasy.

4.       Ocenę zachowania końcoworoczną ustala się wg następującej skali :

-          wzorowe,

-          dobre,

-          poprawne,

-          nieodpowiednie.

 

5.       Ocena, o której mowa w pkt. 4 wynika ze zdobytych przez ucznia punktów podczas trwania całego semestru wg następującego podziału :

 

a) wzorowe                              - 180  i więcej punktów,

b) dobre                                   - 100 – 179 punktów,

c) poprawne                           -  50  -     99 punktów,

d) nieodpowiednie                        -    0  -    49 punktów.

 

6.       Punktem wyjścia jest kredyt 100 punktów, który otrzymuje każdy uczeń na początku semestru. Kredyt ten jest równoważny ocenie dobrej.

7.       Dodatnie punkty uczeń otrzymuje za każdy :

 

-          udział w konkursie przedmiotowym i innym,

I etap                                                                                        -  20 pkt.

(uzyskanie co najmniej 50 % możliwych punktów),

II  etap                                                                                      - 30 pkt.

III etap                                                                                      - 50 pkt.

-    udział w konkursie szkolnym                                                         - 10 pkt.

-    wywiązanie się z funkcji w szkole                                                 - 20 pkt.

-    wywiązanie się z funkcji w klasie                                                  - 10 pkt.

-          udział w życiu sportowym :

-          makroregion                                                                                - 50 pkt.

-          etap wojewódzki                                                                          - 30 pkt.

-          etap rejonowo – powiatowy                                                          - 20 pkt.

-          etap szkolny                                                                                 -   5 pkt.

-          pomoc podczas szkolnej lub klasowej imprezy                                - 10 pkt.

-          praca na rzecz klasy                                                                     - 10 pkt.

-          wywiązywanie się z kontraktu wychowawca – uczeń                     - 0 – 40 pkt.     

 

           -   przeszkadzanie na lekcji                                                                    - 10 pkt.

           -   niewykonywanie poleceń nauczyciela                                                -  5 pkt.

-  aroganckie zachowanie wobec nauczyciela lub innego

                pracownika szkoły                                                                           - 20 pkt.

            -  ubliżanie koledze                                                                               -  5 pkt.

          - zaczepki słowne                                                                                 -  5 pkt.       

-          bójki                                               

-  wulgarne słownictwo                                                                         - 10 pkt.

niszczenie sprzętu i mebli                                                                       - 10 – 20 pkt.

            -  niszczenie rzeczy innych                                                                     - 10 – 20 pkt.

            -  zaśmiecanie otoczenia                                                                        -  5 pkt.

            -  spóźnianie się na lekcje                                                                       -  5 pkt.

            -  opuszczanie terenu szkoły                                                                   -  5 pkt.

            -  niewykonywanie zobowiązania                                                            - 10 pkt.           

            -  opuszczanie lekcji bez usprawiedliwienia                                              - 10 pkt.

            -  wyłudzanie pieniędzy                                                                          - 50 pkt.

            -  kradzież                                                                                             - 50 pkt.

            -  palenie papierosów lub przebywanie w towarzystwie palących              - 30 pkt.

            -  picie alkoholu                                                                                     - 50 pkt.

            -  zażywanie narkotyków                                                                       - 50 pkt.

 

9.       Uwagi gromadzone w ciągu semestru powinny być przekazywane wychowawcy w formie pisemnej poprzez wpis w klasowym zeszycie uwag.

10.   Ocena z zachowania nie ma wpływu na :

a)      oceny z zajęć edukacyjnych,

b)      promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły.

11.   Wychowawca ma prawo ustalić ocenę z zachowania niższą niż wynika to z sumy uzyskanych punktów, w przypadku rażącego zachowania się ucznia lub naruszania podstawowych norm zachowania się.

12.   Ocena z zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.                  

 

 

 

 

 

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Jarosław Klecza dnia 17.09.2004
Opublikowana przez Jarosław Klecza dnia 17.09.2004. Odsłon 9104, Wersja 4drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 
Początek strony