Przebudowa ulic: Kolejowa, Wrocławska, Rynek, Celna wraz z inteligentnym systemem transportu (wygasły...)

Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014-2020

Przetarg nieograniczony

 

Przebudowa ulic: Kolejowa, Wrocławska, Rynek, Celna wraz z inteligentnym systemem transportu, realizowana w ramach projektu pn. „Centrum Przesiadkowe w Nysie – przebudowa ulic: Kolejowa, Wrocławska, Rynek, Celna wraz z inteligentnym systemem transportu i zakupem taboru niskoemisyjnego.” - nr RPOP.03.01.01-16-0009/16


 Termin składania ofert upływa w dniu 29 marca 2018 r. o godzinie 10:00


W załączeniu :

-ogłoszenie o zamówieniu BZP

-SIWZ z załącznikami


 

WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ

 

             Na podstawie art. 38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. Zamawiający udziela wyjaśnień na zapytania dotyczące treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przedmiotowego postępowania.

 

 

Pytanie 1.

Proszę o wskazanie następujących parametrów dla jakich ma zostać wykonany model mikrosymulacyjny:

-   dokładna ilość pkt pomiarowych (których/ilu skrzyżowań mają dotyczyć pomiary ruchu)?

-   w jakich dokładnie godzinach szczuty porannego i popołudniowego mają i mogą odbywać się pomiary?

-   czy Zamawiający wymaga przekazania informacji o wykonywaniu pomiarów w zadanym dniu/dniach?

- czy Zamawiający wymaga przekazania materiału, np. wideo, kart pomiarowych, potwierdzającego   wykonanie pomiarów?

Odpowiedź:

-      Zamawiający nie definiuje konkretnej liczby punktów pomiarowych. W gestii Wykonawcy jest określenie, ile takich punktów będzie potrzebować, aby spełnić wymagania Zamawiającego związane z badaniami ruchu. Zamawiający natomiast wymaga, aby na podstawie przeprowadzonych badań ruchu można było określić natężenie ruchu na każdym ze skrzyżowań analizowanego ciągu.

-         Zgodnie ze str. 2 załącznika nr 7 SIWZ_probka modelowania należy przyjąć zakres czasowy obejmujący okresy pomiarowe po 1h dla szczytu porannego i popołudniowego. Ramy szczytów należy przyjąć jako poranny: 7.00 – 9.00, popołudniowy 15.00 – 17.00.

-         Z uwagi na krótki czas pomiaru ruchu, jaki jest wymagany zgodnie z załącznikiem nr 7 SIWZ_probka modelowania, Zamawiający nie wymaga poinformowania odpowiednich jednostek o prowadzonych pomiarach.

-         Zamawiający wymaga przekazania materiału archiwalnego potwierdzającego przeprowadzenie wymaganych pomiarów ruchu (karty pomiarowe, materiał wideo). Zamawiający zaznacza, aby na przekazanych materiałach została określona data oraz godzina przeprowadzenia pomiarów.

 

Pytanie 2.

W przekazanych przez Zamawiającego podkładach mapowych do planowanej inwestycji nie ma przejść dla pieszych na całym odcinku objętym zadaniem. Czy mają one być również pominięte w przygotowywanym modelu mikrosymulacyjnym? Jeżeli przejścia dla pieszych mają zostać uwzględnione w modelu to prosimy o wskazanie ich lokalizacji oraz natężenie ruchu pieszego jakie należy na nich przyjąć.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że w modelu mikrosymulacyjnym należy odwzorować przejścia dla pieszych zgodnie ze stanem istniejącym. Dla każdego z przejść dla pieszych należy przyjąć natężenie ruchu nie mniejsze niż 100 pieszych/h.

Pytanie 3.

Czy w jakikolwiek sposób zmieni się organizacja ruchu w obszarze skrzyżowań przez które przebiegać będzie BUSPAS?

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga, aby zgodnie z przyjętą koncepcją, szczegółowe ustalenia odnośnie organizacji ruchu nastąpiły na etapie projektowania.

 

Pytanie 4.

Z racji konieczności odwzorowania ruchu transportu zbiorowego proszę o informację jakie linie i na jakiej trasie mają zostać zamodelowane. Oferent wnosi także o podanie częstotliwości kursowania wskazanych linii.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż w ramach przygotowywanej symulacji należy zamodelować projektowaną linię autobusową. Częstotliwość kursowania należy przyjąć na poziomie 4 – 6 kursów na godzinę.

 

Pytanie 5.

Na udostępnionych podkładach mapowych przystanki zlokalizowane zostały w Rynku. Obecnie przystanki te nie istnieją. Oferent prosi o informację, czy w ramach przygotowywanej symulacji przystanki te ma obsługiwać jedynie projektowana linia autobusowa kursująca między galeriami? Czy z racji projektowanego buspasa trasy pozostałych linii autobusowych również należy poprowadzić przez w/w przystanek?

Odpowiedź:

W ramach przygotowanej symulacji przystanki te ma obsługiwać jedynie projektowana linia autobusowa.

 

             Jednocześnie działając na podstawie art.38  ust.4  ustawy  Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. Zamawiający – dokonuje następujących zmian w treści SIWS:

 

  1. W części II pkt III.2 (str.7) dodaje się zapis o treści:

d) na etapie opracowywania dokumentacji projektowej należy przeanalizować, pod względem   technicznym i zgodności z przepisami, możliwość wprowadzenia zmian w stosunku do opracowań pierwotnych w zakresie:

   - przebudowy skrzyżowania ulic Kolejowej i Drzymały,

   - wydzielenia pasa dla lewoskrętu z ulicy Kolejowej w ulicę Drzymały,

   - zastosowanie łuku o promieniu 10 m na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Wolności od strony działki nr       93/1.

 

  1. W Części II SIWZ „Przedmiot zamówienia i termin jego realizacji” ust 11 pkt 2, po pierwszym zdaniu dodaje się następujący zapis:

   „Przedmiot zamówienia nie obejmuje zakupu taboru niskoemisyjnego.”

 

  1. W załączniku nr 5 do SIWZ Program funkcjonalna użytkowy – usuwa się następujące zapisy o treści:

   od strony 60 akapit „Model Symulacyjny Analizowanego Odcinka” do strony 66 załącznika nr 5 do SIWZ wraz z pierwszym akapit na tej stronie - do pkt 3. „Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia” (zapisy ten już pozostaje bez zmian)”.

 

 

W miejsce usuniętych zapisów, po pkt 22.13 „System ewidencji i zarzadzania pasem drogowym” wprowadza się następujące zapisy:

 

„POPRAWIONA NA:

OPIS MODELU MAKROSYMULACYJNEGO:

Z uwagi na przyszłe inwestycje w obrębie ciągu ulic Kolejowa – Celna i konieczność badania wzajemnego wpływu poszczególnych elementów ruchu, podstawą systemu planowania będzie makroskopowy model miasta. W tym celu należy przeprowadzić pomiary ruchu, przedstawić raport z badań Zamawiającemu, zbudować model makroskopowy. Wraz z dostawą systemu, należy dostarczyć oprogramowanie do modelowania w skali mikro i makro – dzięki któremu Zamawiający będzie mógł weryfikować jakość wprowadzonego rozwiązania, jak również efekt oddziaływania na obszar miasta. Oprogramowanie do modelowania w skali makro powinno posiadać co najmniej moduły dotyczące: planowania transportu zbiorowego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz analizowania wskaźników środowiskowych – dzięki czemu Zamawiający będzie mógł przeprowadzać weryfikację wprowadzanych przez siebie zmian. Oprogramowanie w skali mikro powinno posiadać co najmniej możliwość weryfikacji zastosowanych rozwiązań (algorytmów sterowania), symulowania ruchu pieszych – wraz z wizualizacją 3D. Oprogramowanie w skali mikro powinno pozwalać docelowo na symulację 20 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

W ramach projektu należy dostarczyć ww. licencje oraz zapewnić pakiet szkoleń:

a)    z modelowania makro – należy przeprowadzić co najmniej 20 godzin szkoleń, przy czym Zamawiający będzie szkolił się na budowanym modelu ruchu dla miasta,

b)    z modelowania mikro – należy przeprowadzić co najmniej 20 godzin szkoleń, przy czym Zamawiający będzie szkolił się na modelu mikro dostarczonym jako niezbędny element udziału w postępowaniu.

Pomiary ruchu:

a)    Pomiary kamerami na wlotach do miasta, wewnątrz obwodnicy na następujących drogach:

ul. Orzeszkowej pomiędzy Białą Nyską i ul. Długosza,DW441 pomiędzy granicą miasta, a miejscowością Podkamień,ul. Baligrodzka pomiędzy granicą miasta a miejscowością Hajduki Nyski, DK41 za rondem na obwodnicy w kierunki miasta,DW407 za rondem na obwodnicy w kierunki miasta,DK46 za skrzyżowaniem z DW406 w kierunki miasta,Ul. Orląt Lwowskich na wysokości wiaduktu na koleją,ul. Chełmońskiego za skrzyżowaniem z ul. Radzikowicką w kierunki miastaul. Otmuchowska za rondem na obwodnicy w kierunki miasta.

b)    Zakres pomiarów obejmuje wykonanie:

Pomiaru natężenie ruchu w okresie 24 godzin w typowym dniu roboczym (wtorek, środa, czwartek) z określeniem:

-   struktury kierunkowej,

- struktury rodzajowej w podziale co najmniej na następujące kategorie pojazdów: motocykle/skutery/motorowery; samochody osobowe, samochody dostawcze, samochody ciężarowe, samochody ciężarowe z naczepami/przyczepami, autobusy

- wielkości ruchu w przedziałach godzinowych.

Identyfikacji numerów rejestracyjnych pojazdów w okresie 24 godzin w typowym dniu roboczym (wtorek, środa, czwartek), w obu kierunkach, w każdym przekroju, w podziale na kategorie pojazdów (jak wyżej z wyłączeniem kategorii motocykle/skutery/motorowery)

c)     Pomiar ruchu na następujących skrzyżowaniach ulic:

Ujejskiego/Mostowa/Szlak Chrobrego,Szlak Chrobrego/Bema/Grodkowskiej, Grodkowska/Torowa,Al. Wojska Polskiego/Torowa,J. Bema – Mazowiecka/Armii Krajowej,J. Bema Piastowska,J. Bema – Kolejowa/Racławicka,J. Bema Warszawska,J. Bema/Asnyka/Racławicka/Kraszewskiego,Kraszewskiego/Chodowieckiego,Moniuszki/Prudnicka/CelnaMoniuszki/Bielawska,Gierczaka/Bracka,Chopina/Św. Piotra,Chopina/ Piastowska/Mostowa,Piastowska/Siemiradzkiego Piastowska/KowalskaPiastowska/Parkowa,Piastowska/Wolności,Piastowska/Drzymały,Asnyka/Jagiellońska,Jagiellońska/Piłsudskiego/Prudnicka/Sudecka,Piłsudskiego/Zwycięstwa, Zwycięstwa/Krawiecka/Długosza,Zwycięstwa/Krasińskiego,Długosza/Krasińskiego/Rodziewiczówny,Rodziewiczówny/Mickiewicza/Powstańców Śląskich.

Pomiar należy przeprowadzić minimum w okresie szczytu porannego (6-10) i popołudniowego (14-18) w podziale na kierunki ruchu , kategorie pojazdów zgodnie z pkt 1 a). w podziale na okresy 15-minutowe. Na skrzyżowaniach należy również wykonać pomiary ruchu pieszego osób przechodzących przez jezdnię.

d)    Pomiary napełnienie pojazdów komunikacji zbiorowej

e)    Ankietowe badanie podróży i zachowań komunikacyjnych mieszkańców

Zakres czasowy i terytorialny: Badanie na reprezentatywnej próbie mieszkańców przy założeniu zebrania minimum 1 500 miarodajnych ankiet (z pełną informacją dotyczącą wykonywanych podróży). Zakres ankiety, jak również jej forma zostaną ustalone z Zamawiającym. Badania należy przeprowadzić poza okresem wakacyjnym.

Wykonawca zobowiązany jest do realizacji badania zgodnie z polskimi standardami jakości badań rynku i opinii społecznej w terenie określonymi w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (ze zmianami z dn. 26.02.2010 r.).

Celem badania ankietowego jest poznanie zachowań komunikacyjnych mieszkańców z uwzględnieniem w szczególności źródeł i celów podróży, czasów rozpoczęcia i zakończenia podróży, motywacji, sposobów podróżowania.

Przygotowanie i realizacja badania ankietowego i pomiarów obejmuje w swoim zakresie:

rekrutację ankieterów i osób dokonujących pomiarów oraz przeprowadzenie centralnego szkolenia (szkoleń) ankieterów,przygotowanie kwestionariuszy i formularzy,koordynację badania w terenie,założenie elektronicznej bazy danych ze wszystkimi wynikami badania, zestawienie wyników i sporządzenie raportu zawierającego analizę wyników badania oraz ich przedstawienie w formie tablic, wykresów, map wraz z komentarzami,zaprezentowanie wyników badania i pomiarów w formie prezentacji multimedialnej w miejscu i czasie uzgodnionym z Zamawiającym.

W badaniu realizowanym z mieszkańcami należy uzyskać co najmniej następujące dane o podróżach pieszych i niepieszych:

adresów miejsc źródeł/rozpoczęcia i celów/zakończenia wykonywanych podróży, wyjątkowo w przypadku braku możliwości uzyskania takiego adresu, mogą to być także place, skrzyżowania, powszechnie znane obiekty itp. umożliwiające późniejsze zidentyfikowanie położenia źródła i celu podróży,czasy rozpoczęcia i zakończenia podróży z dokładnością do 5 minut,motywacje podróży z wyodrębnieniem następujących motywacji podróży:

-                    do domu,

-                    do pracy,

-                    do szkoły,

-                    zakupy/usługi/rozrywka

-                    sprawy służbowe/interesy,

-                    wypoczynek,

-                    podwożenie,

-                    inne,

sposób podróżowania z wyodrębnieniem co najmniej następujących 7 sposobów:

-                    pieszo,

-                    rowerem,

-                    samochodem osobowym,

-                    autobusem miejskim,

-                    innym autobusem/busem,

-                    pociągiem,

-                    innym pojazdem.

czasy dojścia od miejsc rozpoczynania podróży do przystanku/stacji lub parkingu (z podziałem na przystanki autobusowe, kolejowe),czasy dojścia od przystanków/stacji lub parkingu do miejsc zakończenia podróży (z podziałem na przystanki autobusowe, tramwajowe, kolejowe),liczbę osób w samochodzie,

 

Prezentacja wyników przeprowadzonych analiz udostępnionych danych przez Zamawiającego, pomiarów i badań ruchu wykonanych przez Wykonawcę.

Wyniki badań natężeń ruchu pojazdów na skrzyżowaniach należy przedstawić w formie raportu zawierającego zestawienia tabelaryczne i graficzne prezentujące dla każdego przekroju pomiarowego co najmniej:

rozkład natężenia ruchu w ciągu godzin pomiaru w poszczególnych kwadransach i godzinach pomiarowych,strukturę rodzajową ruchu,strukturę kierunkową ruchu,wskazanie godziny szczytu porannego i popołudniowego.

 

Wyniki badań kordonowych należy przedstawić w formie raportu zawierającego

zestawienia tabelaryczne rozkładu ruchu pomiędzy przekrojami pomiarowymi w podziale co najmniej na następujące kategorie pojazdów: sam. osobowe, dostawcze, ciężarowe, ciężarowe z przyczepami/naczepami, autobusy w podziale na godziny i cały okres pomiarowy graficzną prezentację wyników w postaci więźb ruchu w ujęciu godziny szczytu porannego i popołudniowego w podziale na ww. kategorie pojazdów

Wyniki badań napełnień pojazdów transportu zbiorowego należy przedstawić w formie raportu zawierającego:

wielkości napełnienia na poszczególnych liniach transportu zbiorowego w poszczególnych kwadransach i godzinach pomiarowych,wskazanie godziny szczytu,określenie stopnia wykorzystania miejsc w pojazdach komunikacji zbiorowej.

Wyniki z przeprowadzonych ankietowych badań podróży i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Nysy należy przedstawić w postaci raportu zawierającego:

Średnie czasy i długości podróży w szczególnych motywacjach,Podział podróżujących na środki transportu,Udział poszczególnych motywacji w środach transportu,Udział ruchu w poszczególnych motywacjach w godzinach doby ,Inne uznane przez Wykonawcę za istotne w procesie modelowania”.

 

  1. W załączniku nr 1a , Zamawiający dodaje 2 pozycje o treści:

     System ewidencji dróg i zarządzania pasem drogowym - 1szt

     Przeprowadzenie ewidencji dróg i skrzyżowań – 1 kpl.”

 

 

  1. Zamawiający zmienia termin składania ofert na dzień 30 marca 2018 r.  o godzinie 10:00.

W związku z powyższym :

1)   termin składania ofert upływa w dniu 30 marca 2018 r.  o godzinie 10:00,

2)   otwarcie ofert nastąpi  dnia 30 marca 2018r. o godzinie 10:30.

 

Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

 

W załączeniu ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: plik.pdf

 

Przedmiotowe wyjaśnienia i zmiany są wiążące dla wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu ofert.

 


W załączeniu zestawienie otwartych ofert
plik: "zestawienie 13-2018.pdf"

     Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji zawartych w załączonym zestawieniu otwartych ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej -  wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ.

 

powrót...
Wersja : 1 2 3 4 5 
Informację wytworzył lub odpowiada za treść Andrzej Lis dnia 08.03.2018
Opublikowana przez Jacek Krzywoń dnia 30.03.2018. Wygasa 06.04.2018. Odsłon 3968, Wersja 5
Początek strony