Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014-2020
WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ
Na podstawie art. 38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. Zamawiający udziela wyjaśnień na zapytania dotyczące treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przedmiotowego postępowania.
Pytanie 1.
Proszę o wskazanie następujących parametrów dla jakich ma zostać wykonany model mikrosymulacyjny:
- dokładna ilość pkt pomiarowych (których/ilu skrzyżowań mają dotyczyć pomiary ruchu)?
- w jakich dokładnie godzinach szczuty porannego i popołudniowego mają i mogą odbywać się pomiary?
- czy Zamawiający wymaga przekazania informacji o wykonywaniu pomiarów w zadanym dniu/dniach?
- czy Zamawiający wymaga przekazania materiału, np. wideo, kart pomiarowych, potwierdzającego wykonanie pomiarów?
Odpowiedź:
- Zamawiający nie definiuje konkretnej liczby punktów pomiarowych. W gestii Wykonawcy jest określenie, ile takich punktów będzie potrzebować, aby spełnić wymagania Zamawiającego związane z badaniami ruchu. Zamawiający natomiast wymaga, aby na podstawie przeprowadzonych badań ruchu można było określić natężenie ruchu na każdym ze skrzyżowań analizowanego ciągu.
- Zgodnie ze str. 2 załącznika nr 7 SIWZ_probka modelowania należy przyjąć zakres czasowy obejmujący okresy pomiarowe po 1h dla szczytu porannego i popołudniowego. Ramy szczytów należy przyjąć jako poranny: 7.00 – 9.00, popołudniowy 15.00 – 17.00.
- Z uwagi na krótki czas pomiaru ruchu, jaki jest wymagany zgodnie z załącznikiem nr 7 SIWZ_probka modelowania, Zamawiający nie wymaga poinformowania odpowiednich jednostek o prowadzonych pomiarach.
- Zamawiający wymaga przekazania materiału archiwalnego potwierdzającego przeprowadzenie wymaganych pomiarów ruchu (karty pomiarowe, materiał wideo). Zamawiający zaznacza, aby na przekazanych materiałach została określona data oraz godzina przeprowadzenia pomiarów.
Pytanie 2.
W przekazanych przez Zamawiającego podkładach mapowych do planowanej inwestycji nie ma przejść dla pieszych na całym odcinku objętym zadaniem. Czy mają one być również pominięte w przygotowywanym modelu mikrosymulacyjnym? Jeżeli przejścia dla pieszych mają zostać uwzględnione w modelu to prosimy o wskazanie ich lokalizacji oraz natężenie ruchu pieszego jakie należy na nich przyjąć.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w modelu mikrosymulacyjnym należy odwzorować przejścia dla pieszych zgodnie ze stanem istniejącym. Dla każdego z przejść dla pieszych należy przyjąć natężenie ruchu nie mniejsze niż 100 pieszych/h.
Pytanie 3.
Czy w jakikolwiek sposób zmieni się organizacja ruchu w obszarze skrzyżowań przez które przebiegać będzie BUSPAS?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga, aby zgodnie z przyjętą koncepcją, szczegółowe ustalenia odnośnie organizacji ruchu nastąpiły na etapie projektowania.
Pytanie 4.
Z racji konieczności odwzorowania ruchu transportu zbiorowego proszę o informację jakie linie i na jakiej trasie mają zostać zamodelowane. Oferent wnosi także o podanie częstotliwości kursowania wskazanych linii.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w ramach przygotowywanej symulacji należy zamodelować projektowaną linię autobusową. Częstotliwość kursowania należy przyjąć na poziomie 4 – 6 kursów na godzinę.
Pytanie 5.
Na udostępnionych podkładach mapowych przystanki zlokalizowane zostały w Rynku. Obecnie przystanki te nie istnieją. Oferent prosi o informację, czy w ramach przygotowywanej symulacji przystanki te ma obsługiwać jedynie projektowana linia autobusowa kursująca między galeriami? Czy z racji projektowanego buspasa trasy pozostałych linii autobusowych również należy poprowadzić przez w/w przystanek?
Odpowiedź:
W ramach przygotowanej symulacji przystanki te ma obsługiwać jedynie projektowana linia autobusowa.
Jednocześnie działając na podstawie art.38 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. Zamawiający – dokonuje następujących zmian w treści SIWS:
d) na etapie opracowywania dokumentacji projektowej należy przeanalizować, pod względem technicznym i zgodności z przepisami, możliwość wprowadzenia zmian w stosunku do opracowań pierwotnych w zakresie:
- przebudowy skrzyżowania ulic Kolejowej i Drzymały,
- wydzielenia pasa dla lewoskrętu z ulicy Kolejowej w ulicę Drzymały,
- zastosowanie łuku o promieniu 10 m na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Wolności od strony działki nr 93/1.
„Przedmiot zamówienia nie obejmuje zakupu taboru niskoemisyjnego.”
„od strony 60 akapit „Model Symulacyjny Analizowanego Odcinka” do strony 66 załącznika nr 5 do SIWZ wraz z pierwszym akapit na tej stronie - do pkt 3. „Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia” (zapisy ten już pozostaje bez zmian)”.
W miejsce usuniętych zapisów, po pkt 22.13 „System ewidencji i zarzadzania pasem drogowym” wprowadza się następujące zapisy:
„POPRAWIONA NA:
OPIS MODELU MAKROSYMULACYJNEGO:
Z uwagi na przyszłe inwestycje w obrębie ciągu ulic Kolejowa – Celna i konieczność badania wzajemnego wpływu poszczególnych elementów ruchu, podstawą systemu planowania będzie makroskopowy model miasta. W tym celu należy przeprowadzić pomiary ruchu, przedstawić raport z badań Zamawiającemu, zbudować model makroskopowy. Wraz z dostawą systemu, należy dostarczyć oprogramowanie do modelowania w skali mikro i makro – dzięki któremu Zamawiający będzie mógł weryfikować jakość wprowadzonego rozwiązania, jak również efekt oddziaływania na obszar miasta. Oprogramowanie do modelowania w skali makro powinno posiadać co najmniej moduły dotyczące: planowania transportu zbiorowego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz analizowania wskaźników środowiskowych – dzięki czemu Zamawiający będzie mógł przeprowadzać weryfikację wprowadzanych przez siebie zmian. Oprogramowanie w skali mikro powinno posiadać co najmniej możliwość weryfikacji zastosowanych rozwiązań (algorytmów sterowania), symulowania ruchu pieszych – wraz z wizualizacją 3D. Oprogramowanie w skali mikro powinno pozwalać docelowo na symulację 20 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
W ramach projektu należy dostarczyć ww. licencje oraz zapewnić pakiet szkoleń:
a) z modelowania makro – należy przeprowadzić co najmniej 20 godzin szkoleń, przy czym Zamawiający będzie szkolił się na budowanym modelu ruchu dla miasta,
b) z modelowania mikro – należy przeprowadzić co najmniej 20 godzin szkoleń, przy czym Zamawiający będzie szkolił się na modelu mikro dostarczonym jako niezbędny element udziału w postępowaniu.
Pomiary ruchu:
a) Pomiary kamerami na wlotach do miasta, wewnątrz obwodnicy na następujących drogach:
b) Zakres pomiarów obejmuje wykonanie:
- struktury kierunkowej,
- struktury rodzajowej w podziale co najmniej na następujące kategorie pojazdów: motocykle/skutery/motorowery; samochody osobowe, samochody dostawcze, samochody ciężarowe, samochody ciężarowe z naczepami/przyczepami, autobusy
- wielkości ruchu w przedziałach godzinowych.
c) Pomiar ruchu na następujących skrzyżowaniach ulic:
Pomiar należy przeprowadzić minimum w okresie szczytu porannego (6-10) i popołudniowego (14-18) w podziale na kierunki ruchu , kategorie pojazdów zgodnie z pkt 1 a). w podziale na okresy 15-minutowe. Na skrzyżowaniach należy również wykonać pomiary ruchu pieszego osób przechodzących przez jezdnię.
d) Pomiary napełnienie pojazdów komunikacji zbiorowej
e) Ankietowe badanie podróży i zachowań komunikacyjnych mieszkańców
Zakres czasowy i terytorialny: Badanie na reprezentatywnej próbie mieszkańców przy założeniu zebrania minimum 1 500 miarodajnych ankiet (z pełną informacją dotyczącą wykonywanych podróży). Zakres ankiety, jak również jej forma zostaną ustalone z Zamawiającym. Badania należy przeprowadzić poza okresem wakacyjnym.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji badania zgodnie z polskimi standardami jakości badań rynku i opinii społecznej w terenie określonymi w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (ze zmianami z dn. 26.02.2010 r.).
Celem badania ankietowego jest poznanie zachowań komunikacyjnych mieszkańców z uwzględnieniem w szczególności źródeł i celów podróży, czasów rozpoczęcia i zakończenia podróży, motywacji, sposobów podróżowania.
Przygotowanie i realizacja badania ankietowego i pomiarów obejmuje w swoim zakresie:
W badaniu realizowanym z mieszkańcami należy uzyskać co najmniej następujące dane o podróżach pieszych i niepieszych:
- do domu,
- do pracy,
- do szkoły,
- zakupy/usługi/rozrywka
- sprawy służbowe/interesy,
- wypoczynek,
- podwożenie,
- inne,
- pieszo,
- rowerem,
- samochodem osobowym,
- autobusem miejskim,
- innym autobusem/busem,
- pociągiem,
- innym pojazdem.
Prezentacja wyników przeprowadzonych analiz udostępnionych danych przez Zamawiającego, pomiarów i badań ruchu wykonanych przez Wykonawcę.
Wyniki badań natężeń ruchu pojazdów na skrzyżowaniach należy przedstawić w formie raportu zawierającego zestawienia tabelaryczne i graficzne prezentujące dla każdego przekroju pomiarowego co najmniej:
Wyniki badań kordonowych należy przedstawić w formie raportu zawierającego
Wyniki badań napełnień pojazdów transportu zbiorowego należy przedstawić w formie raportu zawierającego:
Wyniki z przeprowadzonych ankietowych badań podróży i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Nysy należy przedstawić w postaci raportu zawierającego:
„System ewidencji dróg i zarządzania pasem drogowym - 1szt
Przeprowadzenie ewidencji dróg i skrzyżowań – 1 kpl.”
W związku z powyższym :
1) termin składania ofert upływa w dniu 30 marca 2018 r. o godzinie 10:00,
2) otwarcie ofert nastąpi dnia 30 marca 2018r. o godzinie 10:30.
Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
W załączeniu ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: plik.pdf
Przedmiotowe wyjaśnienia i zmiany są wiążące dla wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu ofert.