- Jednostki samorządowe
- Jednostki organizacyjne
- Ośrodek Pomocy Społecznej...
- Aktualności
Aktualności
Informujemy, iż został
ogłoszony przetarg nieograniczony na:
Przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
Nysa: Przygotowanie i wydawanie posiłków dla
podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
Numer ogłoszenia: 383774 - 2010; data zamieszczenia: 25.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Tadeusza Kościuszki 11, 48-300 Nysa, woj. opolskie, tel. 0-77 433 67 46, faks 0-77 433 67 46.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie posiłków 7 dni w tygodniu w tym : - przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków (obiad dwudaniowy) podopiecznym OPS Nysa, przez co najmniej 6 dni w tygodniu, - przygotowywanie i wydawanie posiłków w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia. - przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków, oraz posiłków w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia - do miejsc wskazanych przez Zamawiającego do punktów pomocowych obsługujących podopiecznych OPS Nysa, w tym : - na terenie miasta Nysa ok.50 osób, - na terenie gminy ok. 10 osób. oraz w wyjątkowych sytuacjach miejsc zamieszkania podopiecznych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.32.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonali lub wykonują zamówienie w zakresie prowadzenia zbiorowego żywienia dla takich instytucji jak: jednostki pomocy społecznej, żłobki, przedszkola, szkoły, szpitale, co najmniej dwa zamówienia porównywalne co do charakteru i wielkości, niniejszego zamówienia. Wielkość porównywalna dla Zamawiającego to ilość wydawanych posiłków nie mniejsza niż 50 % wielkości ofertowej wskazanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie łączne doświadczenie,
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nysa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
j.w..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11- sekretariat ( I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie
ul. Kościuszki 11, 48-300 Nysa
tel. ( 77)4333556 tel./fax ( 77) 4336746
S P E C Y F I K A C J A
istotnych warunków zamówienia publicznego
(SIWZ)
Przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
CPV
55.32.10.00-6 Usługi przygotowania posiłków
55.32.00.00-9 Usługi podawania posiłków
................................................................
Zatwierdzam
Nysa, dnia 25 listopada 2010 r. .
Rozdział I
1. Nazwa oraz adres zamawiającego.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie
ul. Kościuszki 11, 48-300 Nysa
tel. ( 77)4333556 tel./fax ( 77) 4336746
2. Tryb udzielania zamówienia.
PRZETARG NIEOGRANICZONY - stosuje się przepisy ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (jednolity tekst ustawy - Dz.U. z 25 czerwca 2010 r. Nr 113 poz. 759), skrót w treści SIWZ - Pzp.
3. Opis przedmiotu zamówienia.
Przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie posiłków 7 dni w tygodniu w tym :
- przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków (obiad dwudaniowy) podopiecznym OPS Nysa, przez co najmniej 6 dni w tygodniu,
- przygotowywanie i wydawanie posiłków w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia.
- przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków, oraz posiłków w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia - do miejsc wskazanych przez Zamawiającego do punktów pomocowych obsługujących podopiecznych OPS Nysa, w tym :
- na terenie miasta Nysa ok.50 osób,
- na terenie gminy ok. 10 osób.
oraz w wyjątkowych sytuacjach miejsc zamieszkania podopiecznych.
Wydawanie
2. Posiłki wydawane będą na podstawie list podopiecznych OPS Nysa, które wraz z drukiem abonamentu obiadowego, Zamawiający dostarczy Wykonawcy najpóźniej na jeden dzień przed rozpoczęciem nowego miesiąca.
W trakcie miesiąca nowe osoby zgłaszane będą dodatkowo na stołówkę w każdy piątek do godziny 14:00.
Rezygnacja korzystania z posiłku przez podopiecznego OPS Nysa, zgłoszona zostanie przynajmniej na 2 dni przez rezygnacją podopiecznego.
3. Posiłek zostanie wydany po uprzednim przedstawieniu przez podopiecznego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
4. Wykonawca ma obowiązek dopilnować aby podopieczny OPS Nysa odbierając posiłek potwierdził ten fakt złożeniem podpisu na druku abonamentu obiadowego.
5. Listy podopiecznych, , wraz z wykazaniem ilości zjedzonych posiłków (potwierdzenia na druku abonamentu obiadowego) będą, co miesiąc stanowiły załącznik do faktury wystawianej przez Wykonawcę.
6. Szacunkowa średnia ilość posiłków w miesiącu wynosi 8.200.
7. Ogólna ilość posiłków może ulec zmianie.
8. Posiłki będą wydawane, co najmniej w godzinach: od 12:00 do minimum 15:00.
9. Posiłki w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia, będą wydawane w dniu poprzedzającym.
Posiłki
10. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków zróżnicowanych jadłospisów
11. Wykonawca zobowiązany jest do podawania do publicznej wiadomości bieżącego jadłospisu standardowego, poprzez codzienne jego wywieszanie w miejscu wydawania posiłków
12. Kaloryczność posiłków zgodna z normami ustalonymi przez Instytut Żywienia i Żywności
13. Wartość kaloryczna posiłku powinna być zgodna z normami i uwzględniać rację pokarmową dla osób powyżej 40 roku życia.
14. Wydawane posiłki muszą być dwudaniowe - sycące, smaczne, kaloryczne, zdrowe, urozmaicone, estetycznie podane i gorące.
15. Posiłek powinien być przygotowany wg zasad racjonalnego żywienia i obowiązujących przepisów kulinarnych. Klienci powinni otrzymać zawsze gorący posiłek, który zjedzą na miejscu, ewentualnie pobiorą we własne naczynia do domu.
Lokal
16. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe umożliwiające spożycie posiłku jednorazowo 30 osobom ( miejsca siedzące przy stoliku bez wyodrębniania miejsc wskazujących ba szczególny sposób traktowania).
17. Jadłodajnia, bar powinien być położony na terenie miasta Nysa.
18. Zamawiający dopuszcza by jadłodajnia/bar były zamknięte w niektóre dni świąteczne (np. Nowy Rok) pod warunkiem jednak, że Wykonawca z kilkudniowym wyprzedzeniem powiadomi wcześniej klientów o terminie zamknięcia stołówki.
19. Wykonawca zapewni, co najmniej dwuosobową obsługę przy wydawaniu posiłków.
20. Personel Wykonawcy powinien być przyjaźnie nastawiony do klientów korzystających z posiłków. Ponadto musi posiadać odpowiednie zaświadczenia dokumentujące dopuszczenie tych osób do pracy przy żywieniu zbiorowym.
21. Wykonawca odpowiada za idealną czystość urządzeń gastronomicznych, w których przygotowywane będą posiłki, estetyczny wygląd i czystość zatrudnionego personelu, idealną czystość technologii przygotowywania i wydawania posiłków.
22. Zamawiający będzie sprawdzać jakość obiadów. W przypadku naruszenia postanowień umowy oraz warunków określonych w niniejszym Opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odstąpi od umowy w trybie natychmiastowym.
Rozliczenie
23. Zamawiający będzie obciążony tylko za faktycznie wydane klientom posiłki.
24. Rozliczenia finansowe usługi Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będą na podstawie ilości faktycznie wydanych posiłków przemnożonej przez ich ceny jednostkowe.
4. Termin wykonania zamówienia.
Usługa ciągła od 1.01.2011 r. do 31.12.2011 r.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1. Wykonawcy ubiegający się o niniejsze zamówienie publiczne muszą wykazać spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. i brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Wykonawcy muszą spełniać warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.
Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonali lub wykonują zamówienie w zakresie prowadzenia zbiorowego żywienia dla takich instytucji jak: jednostki pomocy społecznej, żłobki, przedszkola, szkoły, szpitale, co najmniej dwa zamówienia porównywalne co do charakteru i wielkości, niniejszego zamówienia. Wielkość porównywalna dla Zamawiającego to ilość wydawanych posiłków nie mniejsza niż 50 % wielkości ofertowej wskazanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie łączne doświadczenie,
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3. Wykonawca, zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp. może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 5.2 siwz, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych,
2) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
2. W celu wykazania braku podstawa do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp. potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 5.2 siwz., Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:
1) oświadczenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp.
3. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 23 Pzp), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; do oferty należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa.
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 6.1.1) i 6.2.1), ma być podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument wymieniony w ppkt 6.2.2) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Stosownie do treści art. 26 ust. 3 Pzp., Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
7. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
1. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.
Zgodnie z wyborem Zamawiającego, w niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem lub drogą elektroniczna, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Wyjaśnianie treści SIWZ.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie
później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o
wyjaśnienie treści siwz wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa
połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał
specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, oraz zamieszcza na
stronie internetowej na której udostępniona jest specyfikacja.
3. Zmiany w treści SIWZ.
1) W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ, oraz zamieszcza na stronie internetowej na której udostępniona jest specyfikacja.
2) Jeżeli zmiana treści specyfikacji prowadzi do zmiany ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
3) Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz informację zamieszcza na stronie internetowej na której jest udostępniona siwz.
4. Zebranie Wykonawców.
Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich Wykonawców.
5. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
1) Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są: - w zakresie przedmiotu zamówienia p. Jacek Krzywoń tel.77 4080553
- w zakresie procedury udzielania zamówienia p. Jolanta Cymbalista tel.77 4333556.
2) Godziny w których można uzyskać informacje: 8:00-15:00,
8. Wymagania dotyczące wadium.
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu
9. Termin związania ofertą.
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna
się wraz z upływem terminu składania ofert.
10. Opis sposobu przygotowywania ofert.
1. Wymagania podstawowe.
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę.
2) Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ.
3) Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę
dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą SIWZ formie.
4) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5) Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa(pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
6) Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
7) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 u.p.z.p.
2. Forma oferty.
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.
2) Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.
3) Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu.
4) Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
5) Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę.
7) Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
3. Zawartość oferty.
1) Kompletna oferta musi zawierać:
a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego do niniejszej SIWZ,
b) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
d) dokumenty wymienione w pkt 6 niniejszej SIWZ.
2) Nie później niż w terminie składania ofert, w odniesieniu do dokumentów zawierających informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca może zastrzec, że informację te nie mogą być udostępniane.
Zastrzeżone informacje, powinny stanowić oddzielną część składanej oferty. Wykonawca nie może zastrzec informacji o których mowa w art. 86 ust. 4 p.z.p.
11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Miejsce oraz termin składania ofert - Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11- sekretariat ( I piętro) - do dnia 03 grudnia 2010r. do godziny 10:00.
1) Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
„Oferta przetargowa na przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
Nie otwierać przed dniem 03 grudnia 2010 r. przed godziną 10:10"
2) Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
3) Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert.
4) Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....".
5) Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".
2. Miejsce oraz termin otwarcia ofert - Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11-
Sekretariat w dniu 03 grudnia 2010 r. o godzinie 10:10.
1) Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
2) W trakcie publicznej sesji otwarcia ofert nie będą otwierane koperty (paczki) zawierające oferty, których dotyczy "WYCOFANIE". Takie oferty zostaną odesłane Wykonawcom bez otwierania.
3) Koperty (paczki) oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostaną otwarte przed otwarciem kopert
(paczek) zawierających oferty, których dotyczą te zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian zmiany zostaną dołączone do oferty.
4) W trakcie otwierania kopert z ofertami Zamawiający każdorazowo ogłosi obecnym:
a) stan i ilość kopert (paczek) zawierających otwieraną ofertę;
b) nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana;
c) informacje dotyczące ceny całej oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w formularzach ofertowych.
Powyższe informacje zostaną odnotowane w protokole postępowania przetargowego.
5) Na wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, Zamawiający przekazuje im niezwłocznie informacje, o których mowa powyżej
6) Ofertę złożoną po terminie Zamawiający zwróci niezwłocznie.
12. Opis sposobu obliczenia ceny :
1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN.
Wykonawca zobowiązany jest podać ceny jednostkowe brutto w zł za 1 posiłek w rozbiciu na :
- cena jednostkowa brutto w zł. za 1 posiłek wydany w lokalu Wykonawcy,
- cena jednostkowa brutto w zł. za 1 posiłek dowieziony do miejsca wskazanego przez Zmawiającego na terenie miasta Nysa,
- cena jednostkowa brutto w zł. za 1 posiłek dowieziony do miejsca wskazanego przez Zmawiającego na terenie Gminy Nysa.
Cena ofertowa brutto do oceny oferty będzie stanowiła sumę cen jednostkowych j.w .
2. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena ofertowa będzie traktowana jako ostateczna cena umowna i nie będzie podlegała żadnym negocjacjom. Cena ofertowa powinna zawierać wszystkie koszty niezbędne dla wykonania zamówienia .
Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą w złotych polskich.
13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze
oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Lp. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe
|
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
1 |
Cena ( C ) |
100 % |
100 punktów |
2. Zasady oceny kryterium "Cena" (C).
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi(C) |
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena"; |
Cmin |
najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert; |
Ci |
cena oferty "i"; |
Max (C) |
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena". |
3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ocenie punktowej.
4. Oferta z rażąco niską ceną.
1) Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
2) Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
3) Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonym dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5. Wyjaśnienia treści ofert i poprawianie oczywistych omyłek.
1) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem treści następnego punktu, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
2) Zamawiający poprawia w ofercie :
a) oczywiste omyłki pisarskie
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegająące na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodującą zmiany w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
6. Wybór oferty i zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
1) Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie stosował wyłącznie zasady i kryteria określone w SIWZ.
2) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
3) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty o :
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) , siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację ,
b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone podając uzasadnbienie faktyczne i prawne,
c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
d) terminie, określonym zgodnie z art.94 ust.1 lub 2 pzp.po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.
4) Niewłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiajacy zamieszcza informację , o których mowa w pkt.8.3)a) na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
14. Informację o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie określonym art. 94 Pzp.
2. Zamawiający niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych
3. Zgodnie z art. 139 i art. 140 Pzp. umowa w sprawie niniejszego zamówienia:
1) zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
2) mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią
inaczej;
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do
informacji publicznej;
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem
zawartym w ofercie;
5) jest zawarta na okres wskazany w SIWZ;
6) jest nieważna:
a) jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 Pzp.,
b) w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ.
4. Wykonawcy występujący wspólnie, których oferta została uznana za najkorzystniejszą, zobowiązani są przed podpisaniem umowy na realizację niniejszego zamówienia, do zawarcia umowy konsorcjum i dostarczenia jej Zamawiającemu. Umowa konsorcjum winna zawierać:
1) wyszczególnienie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
2) określenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie zamówienia),
3) określenie czasu obowiązywania umowy konsorcjum (co najmniej okres przed podpisaniem umowy + okres realizacji zamówienia + okres gwarancji),
4) określenie lidera konsorcjum (powinien nim być Pełnomocnik wskazany w ofercie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia),
5) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu rękojmi za wady,
6) zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
5. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
15. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
Zgodnie z wzorem umowy załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ.
16. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przepisów wykonawczych jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy prawo zamówień publicznych.
Rozdział II - Informacje uzupełniające
1. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w postępowaniu.
2. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej;
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
3. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień;
Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
4. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie;
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w postępowaniu.
5. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną;
Poczta elektroniczna : zp_nysa@op.onet.pl
6. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych;
Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
7. Aukcja elektroniczną:
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
8. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Rozdział III - wykaz załączników do siwz.
Nr załącznika |
Nazwa |
1 |
Wzór umowy |
2 |
formularz oferty |
3 |
formularz oświadczeń |
4 |
Wykaz usług |
Załącznik nr 1 do SIWZ
Umowa
zawarta w dniu .................. 2010 r. w Nysie pomiędzy Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Nysie ul. Kościuszki 11, reprezentowanym przez Dyrektora Panią .........................................................................................., zwanym w dalszej części umowy Zamawiającym ,
a ...................................................................... (nr KRS .............)
zwanym dalej Wykonawcą reprezentowanym przez:
.........................................................................
.........................................................................
uprawnionym do wykonywania prac objętych niniejszą umową na podstawie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego w dniu ........... i oferty złożonej przez Wykonawcę w dniu .......... o następującej treści:
(wariant dla osób prawnych)
a ...imię i nazwisko... prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą ...nazwa i adres..., zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej pod nr ..........., zwanym dalej Wykonawcą, uprawnionym do wykonywania prac objętych niniejszą umową na podstawie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego w dniu ............. i oferty złożonej przez Wykonawcę w dniu .............. o następującej treści:
(wariant dla osób fizycznych)
Przedmiot umowy
§1
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Zamawiającego polegających na przygotowywaniu, porcjowaniu, wydawaniu i dowożeniu posiłków z produktów własnych dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie zgodnie z warunkami określonymi w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - stanowiącym opis przedmiotu zamówienia
2. Wykonawca oświadcza, że posiada kwalifikacje i warunki, w tym wyposażone lokale (pomieszczenia), niezbędne do świadczenia usług zbiorowego żywienia, polegających na przygotowywaniu, porcjowaniu, wydawaniu i dostarczaniu gorących posiłków.
3. W ramach niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących: warunków zdrowotnych zbiorowego żywienia, w tym warunków i wymagań sanitarnych obowiązujących przy przechowywaniu, przygotowywaniu i transporcie żywności, warunków sanitarno-epidemiologicznych stawianych osobom prowadzącym działalność w zakresie zbiorowego żywienia, przepisów dotyczących obowiązujących norm żywienia oraz do zestawiania racji pokarmowej zgodnie z normami żywienia - wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia oraz Sanepidu.
4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za skutki naruszenia przepisów, o których mowa w ust. 3 w tym ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia ( Dz. U. Nr 63, poz. 634 ze zm. ) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
5. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego przygotowywania gorących posiłków tj. 6 dni w tygodniu, dla osób korzystających z żywienia w stołówkach Wykonawcy.
6. Wykonawca zobowiązuje się do codziennego przygotowywania gorących posiłków zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej umowy.
7. Wartość kaloryczna posiłku powinna być zgodna z normami żywieniowymi i uwzględniać rację pokarmową zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do niniejszej umowy.
Obowiązki stron
§2
1. Obowiązki Wykonawcy:
a) Wydawanie posiłków odbywa się podstawie list podopiecznych OPS Nysa, po złożeniu przez podopiecznego własnoręcznego podpisu na druku abonamentu obiadowego, po uprzednim przedstawieniu aktualnego dokumentu tożsamości.
b) Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi w godzinach 12:00 - 15:00 przez sześć dni w tygodniu,
c) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania powierzonych usług w terminach i godzinach zleconych przez Zamawiającego.
d) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednie warunki lokalowe umożliwiające spożycie posiłku.
d) O wszystkich zmianach dotyczących terminów i godzin realizacji umowy strony obowiązane są informować się na wzajem w możliwie najszybszym terminie wraz z uzasadnieniem.
e) Na dokonanie zmiany terminów i godzin, poza zaistnieniem szczególnych okoliczności, wymagana jest zgoda Zamawiającego,
f) Wykonawca zobowiązuje się do starannego świadczenia usług,
g) Wykonawca zobowiązuje się realizować usługi z zachowaniem tajemnicy służbowej w zakresie informacji na temat danych osób korzystających z posiłków, w tym nie ujawniania informacji , że dana osoba jest podopiecznym OPS Nysa.
2. Obowiązki Zamawiającego:
a) Zamawiający zobowiązany jest do współdziałania z Wykonawcą w zakresie realizacji przedmiotu umowy,
b) Zamawiający wyznaczy pracownika do nadzoru nad realizacją umowy
Terminy
§3
Wykonawca będzie wykonywał określone w § 1 ust. 1 usługi w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 roku.
Wynagrodzenie Wykonawcy
§4
1. Strony ustalają, że:
- cena jednostkowa brutto za 1 posiłek wydany w lokalu Wykonawcy wynosi ........... zł
(słownie: ........... złotych);
- cena jednostkowa brutto za 1 posiłek dowieziony przez Wykonawcę do miejsca wskazanego przez Zmawiającego na terenie miasta Nysa, wynosi ................. zł.
(słownie: ........... złotych);
- cena jednostkowa brutto za 1 posiłek dowieziony przez Wykonawcę do miejsca wskazanego przez Zmawiającego na terenie Gminy Nysa, wynosi ................ zł.
(słownie: ........... złotych);
2. Całkowita wartość zamówienia w okresie realizacji zamówienia nie przekroczy kwoty brutto 550.000,00 zł. (słownie: pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Płatności
§5
1. Cena określona w § 4 jest stała przez czas trwania umowy.
2. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będzie faktura wystawiona przez Wykonawcę po zakończeniu każdego miesiąca, po wcześniejszym potwierdzeniu przez upoważnionego pracownika Zamawiającego wykonania świadczeń objętych umową na podstawie rozliczonych druków abonamentów obiadowych z podpisami osób uprawnionych.
3. Wysokość wynagrodzenia miesięcznego stanowi iloczyn ceny za jeden posiłek określonej w §4 ust 1 i ilości przygotowanych i dostarczonych przez Wykonawcę posiłków w okresie jednego miesiąca kalendarzowego. Ostateczne rozliczenie danego miesiąca może być korygowane w następnych miesiącach.
4. Wypłata należnego wynagrodzenia za poszczególne miesiące następuje na podstawie faktur wystawianych przez Wykonawcę po wcześniejszym potwierdzeniu przez upoważnionych pracowników Zamawiającego wykonania świadczeń objętych umową, na podstawie rozliczonych druków abonamentów obiadowych z podpisami osób uprawnionych.
5. Faktura będzie płatna przelewem na konto wykonawcy ..................................... w terminie 14 dni od dnia dostarczenia zatwierdzonej zgodnie z ust.2 faktury zamawiającemu.
6. Za datę zapłaty uznaje się dzień wystawienia polecenia przelewu przez Zamawiającego.
7. Zamawiający zobowiązuje się do terminowego pokrywania należności Wykonawcy za świadczenie usług.
§6
1. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia kontroli jakości świadczonych usług w miejscu ich wykonywania, tj., nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc i przestawiania niezwłocznie zamawiającemu, do jego siedziby, informacji z tych kontroli.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia kontroli jakości świadczonych przez Wykonawcę usług oraz ich oceny i zgodności z warunkami umowy.
3. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego podejmowania działań w przypadku spraw interwencyjnych, zgłaszanych przez dyrekcję bądź koordynatora OPS oraz do złożenia u zamawiającego w ciągu dwóch dni pisemnej notatki o podjętych działaniach.
Kary umowne, odstąpienie od umowy.
§7
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
- za każdy dzień nie świadczenia usług zgodnie z umową, w szczególności za opóźnienie w wydawaniu posiłków, nieprzygotowanie odpowiedniej ilości posiłków, wydawanie posiłków na koszt Zamawiającego osobom nie posiadającym uprawnień, brak kontroli nad wydawaniem posiłków, naruszenie ustaleń jakościowych, rodzajowych lub ilościowych zamawianych posiłków lub ich porcji, naruszenia terminów i godzin ustalonych w zakresie dostarczania, porcjowania i wydawania posiłków, stwierdzenia uchybień w zakresie warunków przygotowywania, porcjowania posiłków przez Zamawiającego i Sanepid oraz w przypadku innych naruszeń w wysokości 1% wartości zamówienia wskazanej w § 4 pkt 1 niniejszej umowy;
- za bezzasadne odstąpienie od realizacji umowy w okresie, na jaki została zawarta w wysokości 50 % wartości zamówienia wskazanej w § 4 pkt b niniejszej umowy;
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki ustawowe za zwłokę w zapłacie faktury.
3. W przypadku rażącego naruszenia interesów klienta Zamawiający zastrzega sobie
prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy w szczególności:
a) naruszenia terminów i godzin ustalonych w zakresie dostarczania, porcjowania i wydawania posiłków;
b) stwierdzenia uchybień w zakresie warunków przygotowywania, porcjowania posiłków przez Zamawiającego i Sanepid;
c) stwierdzenia naruszenia norm żywieniowych w przygotowywanych posiłkach;
d) naruszenia postanowień niniejszej umowy.
Koordynatorzy w przedmiocie umowy.
§8
1. Strony ustalają następujących koordynatorów:
a) Ze strony Zamawiającego:
- Zamawiający powiadomi oddzielnym pismem o wyznaczeniu koordynatora
b) Ze strony Wykonawcy:
.............................
O zmianie koordynatorów strony każdorazowo poinformują odrębnym pismem.
Postanowienia końcowe
§9
1. Rozwiązanie niniejszej umowy może nastąpić w każdym czasie w drodze dwustronnego porozumienia.
2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych i Kodeksu Cywilnego.
4. Wszelkie spory mogące wyniknąć w toku wykonywania niniejszej umowy strony poddają pod rozstrzygnięcie sądowi właściwemu dla siedziby Zamawiającego.
5. Integralną częścią umowy jest załącznik nr 1 - opis przedmiotu zamówienia.
6. Umowę niniejszą, sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Zamawiający Wykonawca
............................................... ...........................................................................
Kontrasygnata
Głównego Księgowego
Załącznik nr 1 do umowy z dnia ..............................................
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie posiłków 7 dni w tygodniu w tym :
- przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków (obiad dwudaniowy) podopiecznym OPS Nysa, przez co najmniej 6 dni w tygodniu,
- przygotowywanie i wydawanie posiłków w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia.
- przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków, oraz posiłków w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia - do miejsc wskazanych przez Zamawiającego do punktów pomocowych obsługujących podopiecznych OPS Nysa, w tym :
- na terenie miasta Nysa ok.50 osób,
- na terenie gminy ok. 10 osób.
oraz w wyjątkowych sytuacjach miejsc zamieszkania podopiecznych.
Wydawanie
2. Posiłki wydawane będą na podstawie list podopiecznych OPS Nysa, które wraz z drukiem abonamentu obiadowego, Zamawiający dostarczy Wykonawcy najpóźniej na jeden dzień przed rozpoczęciem nowego miesiąca.
W trakcie miesiąca nowe osoby zgłaszane będą dodatkowo na stołówkę w każdy piątek do godziny 14:00.
Rezygnacja korzystania z posiłku przez podopiecznego OPS Nysa, zgłoszona zostanie przynajmniej na 2 dni przez rezygnacją podopiecznego.
3. Posiłek zostanie wydany po uprzednim przedstawieniu przez podopiecznego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
4. Wykonawca ma obowiązek dopilnować aby podopieczny OPS Nysa odbierając posiłek potwierdził ten fakt złożeniem podpisu na druku abonamentu obiadowego.
5. Listy podopiecznych, , wraz z wykazaniem ilości zjedzonych posiłków (potwierdzenia na druku abonamentu obiadowego) będą, co miesiąc stanowiły załącznik do faktury wystawianej przez Wykonawcę.
6. Szacunkowa średnia ilość posiłków w miesiącu wynosi 8.200.
7. Ogólna ilość posiłków może ulec zmianie.
8. Posiłki będą wydawane, co najmniej w godzinach: od 12:00 do minimum 15:00.
9. Posiłki w formie suchego prowiantu na dni świąteczne oraz na 7 dzień tygodnia, będą wydawane w dniu poprzedzającym.
Posiłki
10. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków zróżnicowanych jadłospisów
11. Wykonawca zobowiązany jest do podawania do publicznej wiadomości bieżącego jadłospisu standardowego, poprzez codzienne jego wywieszanie w miejscu wydawania posiłków
12. Kaloryczność posiłków zgodna z normami ustalonymi przez Instytut Żywienia i Żywności
13. Wartość kaloryczna posiłku powinna być zgodna z normami i uwzględniać rację pokarmową dla osób powyżej 40 roku życia.
14. Wydawane posiłki muszą być dwudaniowe - sycące, smaczne, kaloryczne, zdrowe, urozmaicone, estetycznie podane i gorące.
15. Posiłek powinien być przygotowany wg zasad racjonalnego żywienia i obowiązujących przepisów kulinarnych.
Klienci powinni otrzymać zawsze gorący posiłek, który zjedzą na miejscu, ewentualnie pobiorą we własne naczynia do domu.
Lokal
16. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe umożliwiające spożycie posiłku jednorazowo 30 osobom ( miejsca siedzące przy stoliku bez wyodrębniania miejsc wskazujących ba szczególny sposób traktowania).
17. Jadłodajnia, bar powinien być położony na terenie miasta Nysa.
18. Zamawiający dopuszcza by jadłodajnia/bar były zamknięte w niektóre dni świąteczne (np. Nowy Rok) pod warunkiem jednak, że Wykonawca z kilkudniowym wyprzedzeniem powiadomi wcześniej klientów o terminie zamknięcia stołówki.
19. Wykonawca zapewni, co najmniej dwuosobową obsługę przy wydawaniu posiłków.
20. Personel Wykonawcy powinien być przyjaźnie nastawiony do klientów korzystających z posiłków. Ponadto musi posiadać odpowiednie zaświadczenia dokumentujące dopuszczenie tych osób do pracy przy żywieniu zbiorowym.
21. Wykonawca odpowiada za idealną czystość urządzeń gastronomicznych, w których przygotowywane będą posiłki, estetyczny wygląd i czystość zatrudnionego personelu, idealną czystość technologii przygotowywania i wydawania posiłków.
22. Zamawiający będzie sprawdzać jakość obiadów. W przypadku naruszenia postanowień umowy oraz warunków określonych w niniejszym Opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odstąpi od umowy w trybie natychmiastowym.
Rozliczenie
23. Zamawiający będzie obciążony tylko za faktycznie wydane klientom posiłki.
24. Rozliczenia finansowe usługi Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będą na podstawie ilości faktycznie wydanych posiłków przemnożonej przez ich ceny jednostkowe.
Załącznik Nr 2 do SIWZ - Formularz oferty
...................................................................... Nazwa i adres wykonawcy
|
wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod Nr KRS : ......................................................... lub wpisanym do ewidencji działalności gospodarczej
pod Nr ............................. z dnia .........................
REGON .................................................................
telefon ............................... faks ......................... E-mail .................................................................
|
...................................................................... Nazwa i adres wykonawcy
|
wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod Nr KRS : ......................................................... lub wpisanym do ewidencji działalności gospodarczej
pod Nr ............................. z dnia .........................
REGON .................................................................
telefon ............................... faks ......................... E-mail .................................................................
|
Pełnomocnik (dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia) |
.............................................................................. |
O F E R T A
Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nysie
ul. Kościuszki 11, 48-300 Nysa
W odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym oferujemy wykonanie zamówienia, przedmiotem którego jest przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia określonym w punkcie 3 SIWZ.)
Za realizację przedmioty zamówienia oferujemy
- cenę jednostkowa brutto za 1 posiłek wydany w lokalu Wykonawcy: ..................... zł.,
(słownie .............................................................................................................................. złotych )
- cenę jednostkową brutto za 1 posiłek dowieziony przez Wykonawcę do miejsca wskazanego przez Zmawiającego na terenie miasta Nysa : .................................... zł.,
(słownie .............................................................................................................................. złotych )
- cenę jednostkową brutto za 1 posiłek dowieziony przez Wykonawcę do miejsca wskazanego przez Zmawiającego na terenie Gminy Nysa : .................................. zł.,
(słownie .............................................................................................................................. złotych )
Oświadczamy, że powyższa cena zawiera wszystkie koszty jakie ponosi Zamawiający w przypadku wyboru niniejszej oferty, cena ta nie ulegnie zmianie w trakcie umowy, bez względu na ilość posiłków objętych przedmiotem zamówienia.
Przedmiot zamówienia wykonamy w terminie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z postanowieniami wzoru umowy, załączonym do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, akceptujemy bez zastrzeżeń przedmiotowe postanowienia, w tym warunki płatności i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy zgodnej z niniejszym wzorem i naszą ofertą.
Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ.
Oświadczamy, że przyjmujemy warunki realizacji zamówienia określone w SIWZ i w wyjaśnieniach do SIWZ.
Oferta została złożona na ............ stronach parafowanych i kolejno ponumerowanych od nr ................. do
nr........................
Integralną część oferty stanowią następujące dokumenty:
1)...........................
2)...........................
3)...........................
......................................................
(miejscowość i data )
...........................................................................................................................................
( podpis wykonawcy lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych do reprezentowania
wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia )
Załącznik Nr 3 do SIWZ - Formularz oświadczeń
OŚWIADCZENIA
Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na
przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
oświadczamy, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu w zakresie :
1) posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
2) posiadania wiedzy i doświadczenia
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ,
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
...................................., dnia .....................................
........................................................................................................................................
( podpis Wykonawcy lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych do reprezentowania Wykonawcy)
.........................................................................
Nazwa i adres Wykonawcy
......................................................
(miejscowość i data )
OŚWIADCZENIE
Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na
przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
oświadczamy, że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych.
...................................., dnia .....................................
...............................................................................................................
( podpis Wykonawcy lub podpis osoby/ ób uprawnionej /ych do reprezentowania Wykonawcy)
Załącznik Nr 4 do SIWZ - wykaz usług
.........................................................................
Nazwa i adres Wykonawcy
......................................................
(miejscowość i data )
WYKAZ USŁUG
Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na
przygotowanie i wydawanie posiłków dla podopiecznych
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie
przedkładam/my wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie
Lp. |
Zamawiający / odbiorca |
Przedmiot zamówienia
|
Data wykonania/ wartość |
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
Uwaga :
Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonali lub wykonują zamówienie w zakresie prowadzenia zbiorowego żywienia dla takich instytucji jak: jednostki pomocy społecznej, żłobki, przedszkola, szkoły, szpitale, co najmniej dwa zamówienia porównywalne co do charakteru i wielkości, niniejszego zamówienia. Wielkość porównywalna dla Zamawiającego to ilość wydawanych posiłków nie mniejsza niż 50 % wielkości ofertowej wskazanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
...................................., dnia ..............................
.......................................................................................
podpis osoby/ osób / uprawnionej /nych / do reprezentowania Wykonawców