SPIS TREŚCI :
2) rozmowy indywidualne wychowawcy z uczniami i rodzicami na początku roku szkolnego w celu rozpoznania cech osobowościowych ucznia, stanu jego zdrowia, warunków rodzinnych i materialnych;
3) organizację wycieczek integracyjnych;4) udzielanie niezbędnej – doraźnej pomocy przez pielęgniarkę szkolną, wychowawcę lub przedstawiciela Dyrekcji; 5) współpracę z poradnią psychologiczno – pedagogiczną;6) respektowanie zaleceń lekarza specjalisty oraz orzeczeń poradni psychologiczno – pedagogicznej; 7) organizowanie w porozumieniu z organem prowadzącym nauczania indywidualnego na podstawie orzeczenia o potrzebie takiej formy edukacji; 8) zapewnienie możliwości korzystania z pomocy pedagoga i psychologa szkolnego. § 17. Szkoła prowadzi szeroką działalność z zakresu profilaktyki poprzez: 1) realizację przyjętego w Szkole Programu Profilaktyki; 2) realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym;3) rozpoznawanie i analizowanie indywidualnych potrzeb i problemów uczniów; 4) realizację określonej tematyki na godzinach wychowawczych; 5) działania opiekuńcze wychowawcy klasy; 6) działania pedagoga i, w miarę możliwości, psychologa szkolnego; 7) współpracę z poradnią psychologiczno – pedagogiczną. § 18. W szkole organizuje się dla uczniów i rodziców pomoc psychologiczno – pedagogiczną. § 19. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna polega na:1) diagnozowaniu środowiska ucznia;2) rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia;3) rozpoznawaniu przyczyn trudności w opanowywaniu umiejętności i wiadomości przez ucznia;4) wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami;5) prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów i rodziców;6) podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z Programu Wychowawczego Szkoły i Programu Profilaktyki oraz wspieraniu nauczycieli w tym zakresie;7) podejmowaniu działań edukacyjno – terapeutycznych według odrębnych przepisów;8) wspieraniu uczniów, metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym kierunku;9) wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne dzieci;10) udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowywaniu wymagań edukacyjnych, wynikających z realizacji programów nauczania, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;11) wspieraniu nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;12) umożliwianiu rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli;13) podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych. § 20. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna realizowana jest we współpracy z:1) rodzicami,2) psychologiem,3) pedagogiem,4) poradnią psychologiczno-pedagogiczną,5) podmiotami działającymi na rzecz rodziny i dzieci. § 21. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana na wniosek: 1) rodziców,2) ucznia,3) wychowawcy klasy,4) pedagoga,5) poradni psychologiczno – pedagogicznej lub poradni specjalistycznej. § 22. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest organizowana w miarę możliwości w formie:1) zajęć specjalistycznych: korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych;2) zajęć dydaktyczno – wyrównawczych;3) porad i konsultacji dla uczniów, rodziców i nauczycieli;4) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu. § 23. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze organizuje się dla uczniów, którzy mają znaczne trudności w uzyskiwaniu osiągnięć z zakresu określonych zajęć edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli właściwych zajęć edukacyjnych. § 24. O objęciu dziecka zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi lub zajęciami specjalistycznymi decyduje Dyrektor Szkoły. § 25. Objęcie dziecka zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi i specjalistycznymi wymaga zgody rodziców. § 26.1. Szkoła zapewnia uczniom z orzeczoną niepełnosprawnością lub niedostosowanych społecznie:1) realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;2) odpowiednie warunki do pobytu w szkole;3) realizację programów nauczania dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia;4) integrację ze środowiskiem rówieśniczym.2. Indywidualne nauczanie organizuje Dyrektor Szkoły na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający w publicznej poradni psychologiczno –pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. Dyrektor organizuje indywidualne nauczanie w sposób zapewniający wykonanie określonych w orzeczeniu zaleceń, dotyczących warunków realizacji potrzeb edukacyjnych ucznia oraz form pomocy psychologiczno – pedagogicznej.3. Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzą nauczyciele poszczególnych przedmiotów. 4. W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści, wynikające z podstawy kształcenia ogólnego, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.5. Na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania Dyrektor może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia oraz warunków, w których zajęcia są realizowane. 6. Na podstawie orzeczenia Dyrektor Szkoły ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno – pedagogicznej. § 27. Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej z powodu warunków rodzinnych i losowych poprzez występowanie o pomoc do organu prowadzącego, Rady Rodziców, sponsorów oraz organizacji. § 28.1. Rodzice mają prawo skorzystać z dobrowolnego grupowego ubezpieczenia swojego dziecka od następstw nieszczęśliwych wypadków.2. Szkoła pomaga w zawieraniu ww. ubezpieczenia, przedstawiając Radzie Rodziców oferty towarzystw ubezpieczeniowych. Decyzję o wyborze ubezpieczyciela podejmuje Rada Rodziców. § 29. Obowiązkiem wszystkich rodziców jest posiadanie ubezpieczenia od kosztów leczenia podczas wyjazdów zagranicznych. Wymóg ten dotyczy także nauczycieli.
Lp. |
TYP KLASY | ZAJĘCIA ROZSZERZONE |
1. | POLONISTYCZNA | Zwiększona ilość godzin języka polskiego. |
2. | MATEMATYCZNA | Zwiększona ilość godzin matematyki. |
3. | PLASTYCZNA | Zwiększona ilość godzin plastyki. |
4. | TURYSTYCZNA | Zwiększona ilość godzin geografii. |
5. | EKOLOGICZNA | Zwiększona ilość godzin biologii i chemii. |
6. | EUROPEJSKA | Zajęcia dodatkowe z języka francuskiego. |
7. | INFORMATYCZNA | Zwiększona ilość godzin informatyki. |
8. | JĘZYKOWA Z ANGIELSKIM | Zwiększona ilość godzin z j. angielskiego. |
9. | JĘZYKOWA Z NIEMIECKIM | Zwiększona ilość godzin z j. niemieckiego. |
10. | DWUJĘZYCZNA z angielskim | j. angielski – kontynuacja,dodatkowo j. niemiecki |
11. | DWUJĘZYCZNA z niemieckim | j. niemiecki – kontynuacja,dodatkowo j. angielski |
12. | DWUJĘZYCZNA | j. angielski – kontynuacja,dodatkowo j. francuski |
13. | DWUJĘZYCZNA | j. niemiecki – kontynuacja,dodatkowo j. francuski |
14. | SPORTOWA | - lekka atletyka,- piłka nożna,- piłka siatkowa |
15. | OGÓLNA | Możliwość rozwijania zainteresowań w ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczniów, którzy jeszcze nie mają sprecyzowanych zainteresowań. |