- Jednostki samorządowe
- Szkoły Podstawowe
- Zespół Szkolno-Przedszkolny...
- Program wychowawczy
Program wychowawczy
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH na rok szkolny 2004/2005
Lp | Projektowane działanie | Wartości | Realizacja | Termin realizacji | Odpowiedzialny | Uzyskane efekty |
1 | Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. | Praca, pracowitość, szacunek dla pracy innych, bezpieczeństwo, kulturalne zachowanie. | Uroczyste spotkanie społeczności szkolnej i rodziców. Spotkanie ucz. z wychowawcami w klasie. | 1 wrzesień | Dyrektor szkoły wychowawcy klas. | Prezentacja na forum środowiska lokalnego. |
2 | Sprzątanie Świata | Kształtowanie świadomości ekologicznej i właściwych postaw wobec środowiska naturalnego | Zbiórka w szkole: - przydział terenów do uprzątnięcia - rozdanie worków i rękawic - zbieranie śmieci, rywalizacja kto więcej zbierze, segregacja -Mini konkursy ekologiczne, -Ognisko -pieczenie kiełbasek -Podsumowanie akcji. | wrzesień | W.Kasprzyszyn RSU wych klas | Wyrabianie szacunku do otaczającej nas przyrody. Pogłębianie wiedzy na temat ekologii. Zaangażowanie uczniów w prace na rzecz swojego środowiska. poczucie zadowolenia z dobrze wykonanej pracy. |
3 | Realizacja projektu profilaktycznego | Kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych wspólnota, przyjaźń integracja. Rozwijanie wyobraźni i potrzeb twórczych. Kulturalna zabawa i sportowa rywalizacja. Uświadamianie uczniom o szkodliwości używek. |
-warsztaty z pedagogiem szkolnym na temat : -kl IV szkodliwość nikotyny -kl V szkodliwość alkoholu -VI szkodliwość narkotyków -Konkurs plastyczny dot. używek, zdrowia -Zajęcia sportowe, plastyczne ,integracyjne, turystyka | Cały rok | Opiekun RSU wych. klas dyr szkoły ped. szkolny | Zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia, m.inn. bez nikotyny, alkoholu i używek. Integracja społeczności szkolnej i środowiska lokalnego. Tolerancja i pomoc wobec koleżanki nie pełnosprawnej. Możliwość prezentacji przed środowiskiem lokalnym efektów pracy uczniów. Wyprawa w pobliskie góry. |
4 | Pasowanie na ucznia | Poczucie własnej wartości, przyjaźń i odpowiedzialność za młodszych kolegów | Program artystyczny przygotowany przez ucz. kl. I i V. Przyjęcie do społeczności szkolnej ucz. kl I, ślubowanie uczniów, pasowanie | B. Rejdak | Możliwość zaprezentowania się przed rodzicami. Integracja społeczności szkolnej. | |
5 | Dzień Edukacji Narodowej | Szacunek dla pracy innych ludzi m. inn. nauczycieli i prac kultury i oświaty | Poranek przygotowany przez uczniów Spotkanie wychowawcze w klasach | październik | E. Swatek wych. klas | Szacunek dla pracy i wysiłku nauczyciela i pracowników szkoły. |
6 | Dyskoteka andrzejkowa | Kulturalna zabawa przy muzyce, tradycje andrzejkowe | Przygotowanie zabawy noworocznej (plakaty, informacje, wystrój sali).Wróżby andrzejkowe | listopad | W. Kasprzyszyn wych. klas | Możliwość prezentacji. Ciekawe stroje, zaangażowanie uczniów w organizację imprez. |
7 | Rocznice państwowe: Święto Niepodległości Święto Majowe | Ojczyzna, patriotyzm, niepodległość, szacunek dla wartości narodowych i historycznych | Nauka i propagowanie pieśni patriotycznych, gazetki, wystawki -widowisko poetycko-muzyczne | listopad maj | B. Pastuch H. Kocoń | Poszanowanie tradycji, wyrabianie szacunku dla symboli narodowych, prezentacja pracy szkoły na forum środowiska lokalnego. |
8 | Święto Szkoły Patron – G.Morcinek Zwyczaje związane z Barbórką i obchodami Świąt Bożego Narodzenia | Kształtowanie szacunku dla ciężkiej pracy górników i Patrona G. Morcinka. Patriotyzm szacunek dla tradycji. Korzystanie z dorobku kultury. Rozwijanie wyobraźni i potrzeb twórczych oraz wrażliwości | Przedstawienie G. Morcinka i jego twórczości pisarskiej. -prezentacja programu słowno- muzycznego-śpiewanie pieśni patriotycznych i regionalnych przedstawienie Jasełkowe spotkanie artystyczne przy wigilijnym stole składanie życzeń świątecznych, dzielenie się opłatkiem | grudzień | E. Szczygieł | Budzenie uczuć patriotycznych i przywiązania do ziemi śląskiej i pieśni regionalnych oraz ciężkiej pracy górników. Poszanowanie i kultywowanie tradycji Świat Bożego Narodzenia. |
9 | Dzień Babci i Dziadka | Uwrażliwienie na potrzeby innych, szacunek dla osób starszych | Program artystyczny w wykonaniu uczniów naszej szkoły. Poczęstunek dla zaproszonych gości, konkursy dla gości | styczeń | H. Kocoń E. Figiel Wych. klas | Prezentacja na forum środowiska lokalnego. Zadowolenie uczniów z zaprezentowania się przed bliskimi. Wzmocnienie więzi rodzinnych. |
10 | -Dyskoteki Zabawa noworoczna | Kulturalna zabawa, współdziałanie. Współpraca, rywalizacja i przestrzeganie zasad | -Przygotowanie zabawy tanecznej, kanapek i ciast. Konkursy dla II grup wiekowych ucz. kl. I- III i IV-VI Pokaz mody- wykonanie własne | styczeń, marzec | W. Kasprzyszyn wych. klas RSU B. Pastuch | Możliwość prezentacji ciekawych strojów. Zaangażowanie uczniów w organizację imprezy. |
11 | Dzień Wiosny Dzień Ziemi | Kształtowanie właściwych postaw ekologicznych | Program słowno-muzyczny o wiośnie. Konkursy na najładniejszą Marzannę, strój i makijaż wiosenny. Konkurs ekologiczny | marzec | E. Szczygieł A. Nędzyńska | Zaangażowanie uczniów w organizację imprezy. Współpraca w organizowaniu szkolnej imprezy |
12 | Dzień Matki | Integracja środowiska, rozwijanie wyobraźni, więzi rodzinnych i potrzeb twórczych. Kulturalne zachowanie | Program słowno-muzyczny dla mam. Spotkanie z ucz. w klasach, poczęstunek wręczenie drobnych upominków | maj | E. Swatek wych. klas | Zachęcenie do działania współpraca matki z dzieckiem, możliwość prezentacji i twórczego uspołecznienia. |
13 | Dzień Europejski Dzień Sportu Szkolnego Dzień Dziecka | Poznanie kultury i sportów innych krajów europejskich. Sportowa, zdrowa rywalizacja, współpraca w zespole | Konkursy, zabawy, program artystyczny Rozrywki sportowe, nagrody dla zwycięzców, dopingowanie, poczęstunek, drobne upominki dla wszystkich uczniów | czerwiec | W. Kasprzyszyn wych. klas | Możliwość prezentacji, inspirowanie do twórczego myślenia. Prezentacja zdrowego stylu życia i sposobu spędzania wolnego czasu, kulturalne zachowanie kibica. |
14 | Uroczyste zakończenie roku szkolnego | Praca, pracowitość, nauka, systematyczność, odpowiedzialność | -Apel podsumowujący rok szkolny 2004/05 -Pożegnanie klasy VI, wręczenie nagród, dyplomów dla uczniów i rodziców -Program artystyczny uczniów | czerwiec | Dyr szkoły B. Rejdak Opiekun RSU | Poczucie własnej wartości. Zadowolenie z dobrze spełnionego obowiązku Zadowolenie rodziców i nauczycieli z efektów pracy uczniów. |
Decyzją Rady Pedagogicznej , Rady Rodziców i RSU przyjęto do realizacji dnia 20 IX 2004r.