- Jednostki samorządowe
- Przedszkola
- Przedszkole Nr 6 (archiwum...
- Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLA PRACUJĄCEGO W SYSTEMIE 10 GODZIN
Pierwsza i druga godzina pobytu dziecka w przedszkolu (6.00-8.00)
* Schodzenie sie dzieci, rytuał powitania, czynności gospodarcze i porządkowe
* Zabawy swobodne dzieci i obserwacja prowadzona przez nauczyciela.
* Rozmowy i kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi.
* Praca indywidualna dzieci w tematycznych ośrodkach edukacyjnych.
* Czynności gospodarczo-porządkowe w sali.
* Prace hodowlane i pielegnacja roślin.
Trzecia i czwarta godzina pobytu dziecka w przedszkolu
* Pięć minut celowego ruchu dla zaspokojenia potrzeb motorycznych.
* Czynności związane z kulturą dnia codziennego (pobyt w łazience, pomoc w nakrywaniu do stołu, - rozkładanie talerzy, kubków itp.)
* Śniadanie.
* Czynności organizacyjne przed pracą dydaktyczną.
* Tworzenie okazji edukacyjnych: zajęcia dydaktyczne, projekty edukacyjne.
Piąta godzina pobytu dziecka w przedszkolu.
* Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia, uprawa roślin, prace porządkowe, ćwiczenia gimnastyczne, ścieżki dydaktyczne, tory przeszkód.
* Procedura rozbierania sie i ubierania.
Szósta godzina pobytu dziecka w przedszkolu.
* Czynności związane z kulturą dnia codziennego (pobyt w łazience itp.)
* Obiad.
* Czynności związane z kulturą dnia codziennego (pobyt w łazience i samodzielne mycie zębów).
Siódma godzina pobytu dziecka w przedszkolu.
* Wersja A. Odpoczynek. Uwzględniając potrzeby dzieci i życzenia rodziców, dziecko ma zapewniony poobiedni odpoczynek w formie snu.
Wersja B. Relaksacja. Uwzględniając potrzeby dzieci i życzenia rodziców, dziecko ma zapewnoiny odpoczynek w formie: słuchania muzyki, słuchania czytanej przez nauczyciela bajki, oglądania interesujacej książki, gier i zabaw stolikowych.
Ósma godzina pobytu dziecka w przedszkolu.
* Dwadzieścia minut codziennego kontaktu dziecka z literaturą, muzyką, teatrem i innymi formami kultury i sztuki.
* Zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnym planem rozwoju dziecka.
* Prowadzenie rozmów towarzyskich.
Dziewiąta i dziesiąta godzina pobytu dziecka w przedszkolu.
* Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy swobodne.
* Zabawy według zainteresowań dzieci.
* Czynności porzadkowe w sali.
* Kontakty indywidualne nauczyciela z rodzicami podczas rozchodzenia się dzieci. Przekazywanie bieżących informacji o dziecku.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 5 GODZIN
Pierwsza godzina pobytu dziecka.
* Schodzenie się dzieci, rytuał powitania, czynności gospodarcze i porządkowe.
* Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań i obserwacja prowadzona przez nauczyciela.
* Pięć minut celowego ruchu dla zaspokojenia potrzeb ruchowych i integracji grupy.
Druga godzina pobytu dziecka.
* Czynności organizacyjne przed pracą dydaktyczną.
* Tworzenie okazji edukacyjnych, zajęcia dydaktyczne, projekty edukacyjne.
Trzecia i czwarta godzina pobytu.
* Czynności związane z kulturą dnia codziennego (pobyt w łazience, pomoc w nakrywaniu do stołu).
* Posiłek.
* Czynności dnia codziennego (pobyt w łazience i samodzielne mycie zębów).
* Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia, uprawa roślin, prace porządkowe, ćwiczenia gimnastyczne, ścieżki dydaktyczne, tory przeszkód.
* Procedura rozbierania i ubierania.
* Dwadzieścia minut codziennego kontaktu dziecka z literaturą, muzyką, teatrem i innymi formami kultury i sztuki.
Piąta godzina pobytu dziecka.
* Drugie śniadanie.
* Zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnym planem rozwoju dziecka, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci.
* Czynności porządkowe w sali. Rytuał pożegnania.
* Kontakty indywidualne nauczyciela z rodzicami podczas rozchodzenia się dzieci. Przekazywanie bieżących informacji o dziecku.
Opublikowana przez Iwona Mróz dnia 15.11.2014. Odsłon 8317, Wersja 2
Wersja : 1 2