Regulamin oceniania, kalsyfikowania, promowania

Regulamin Szkoły Podstawowej nr 10 w Nysie

 

  1. Budynek szkoły jest otwarty dla uczniów od godz. 7 00 do 18 30, w czasie imprez szkolnych i spotkań z rodzicami do godz. 20 30.
  2. Sekretariaty przyjmują interesantów wg harmonogramu wywieszonego na drzwiach.
  3. Świetlica szkolna pracuje w godz. 7 30 – 15 30.
  4. Biblioteka, pedagog szkolny pracują wg harmonogramów wywieszonych na drzwiach gabinetów.
  5. Zajęcia lekcyjne na terenie szkoły odbywają się zgodnie z planem.
  6. Nauczyciele podczas przerw pełnią dyżury zgodnie z planem dyżurów.
  7. Galowy strój obowiązuje podczas uroczystości szkolnych ujętych w kalendarzu szkolnym i w dniach wyznaczonych przez dyrektora szkoły.
  8. Każdy uczeń klas IV-VI ma obowiązek zostawiania okrycia wierzchniego i zmiany obuwia w okresach od 01 października do 30 kwietnia każdego roku w szatni.
  9. Uczniowie podczas przerw opuszczają gabinety, z wyjątkiem uczniów klas I-III.
  10. Wietrzenie sal lekcyjnych w klasach I-III odbywa się wyłącznie w obecności nauczyciela.
  11. Zabrania się uczniom opuszczania terenu szkoły w czasie zajęć lekcyjnych.
  12. Zabrania się uczniom spędzania przerw na boisku szkolnym w dni deszczowe oraz w okresie zimowym.
  13. Zwalnianie z lekcji odbywa się tylko na pisemną prośbę rodziców lub na podstawie zwolnienia lekarskiego.
  14. Po zakończonych lekcjach należy zostawić porządek i zamknąć gabinet,
  15. Prawa i obowiązki oraz system nagród i kar dla uczniów ujęte są w Statucie szkoły.
  16. Przy załatwianiu spraw uczniowskich obowiązuje następująca kolejność:

-         wychowawca, nauczyciel przedmiotu

-         pedagog szkolny

-         wicedyrektor, dyrektor szkoły.

  1. Kontakt rodziców z wychowawcą klasy i nauczycielem przedmiotu odbywa się w czasie spotkań z rodzicami oraz w godzinach konsultacji wg harmonogramu, w przypadkach losowych w umówionym miejscu i terminie.

 

 

Regulamin szkoły został zatwierdzony na Radzie Pedagogicznej w dniu 18 lutego 2003 r.

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1.

do wewnątrzszkolnego systemu oceniania

Szczegółowe kryteria wewnątrzszkolnej

oceny zachowania ucznia.

 

Regulamin oceny z zachowania uczniów klas I-III

        

I.                    Ocena z zachowania w klasach młodszych ma formę opisową. Uwzględnia takie  elementy  jak  kultura  osobista ,  zaangażowanie w wykonywanie obowiązków szkolnych , umiejętność współdziałania w grupie koleżeńskiej , dbałość o porządek na miejscu pracy , właściwe reagowanie w sytuacjach konfliktowych , aktywność w pracy  na rzecz klasy i grupy wiekowej .

II.                 Kryteria oceny ustala się w formie 10 pkt. kontraktu :

My uczniowie klasy .......   zobowiązujemy się :

1.      Punktualnie przychodzić na zajęcia w szkole.

2.      Przynosić potrzebne podręczniki, przybory, obuwie zmienne i strój gimnastyczny.

3.      Uważać na zajęciach.

4.      Wykonywać polecenia Pani (w tym wykonywać zadania domowe).

5.      Mieć porządek w plecaku i teczce szkolnej

6.      Pomagać innym.

7.      Mówić prawdę.

8.      Być uprzejmym i kulturalnym wobec innych.

9.      Dbać o salę lekcyjną.

10.  Nosić identyfikator.

III.               Wychowawcy klas I-III podczas klasyfikacji śródrocznej, końcoworocznej dokonują opisowej oceny zachowania uczniów. Nauczyciele oceniają sposób wywiązywania się z kontraktu, który uczniowie zobowiązali się przestrzegać na początku roku szkolnego.

Nauczyciele oceniając zachowanie wychowanków używają określeń: zawsze, często, rzadko, niekiedy, czasami, obowiązkowo, sumiennie, pilnie, nieprawidłowo, okazjonalnie, systematycznie, chętnie, aktywnie, niechętnie, sporadycznie itp. które w sposób obrazowy i obiektywny pozwalają ocenić zachowanie uczniów.

 

Regulamin oceny z zachowania uczniów klas IV-VI

 

Nadrzędnym celem wychowawczym naszej szkoły jest wszechstronny rozwój dziecka – jego osobowości – poprzez wyzwalanie motywacji do działania i przygotowanie do świadomego udziału w życiu społecznym szkoły, w życiu rodzinnym i w społeczeństwie.

Jednolitość oddziaływań wychowawczych szkoły i środowiska rodzinnego bardzo korzystnie wpływa na skuteczność wychowania uczniów.

Szczegółowy system oceny z zachowania oparty jest na tych samych kryteriach i punktacji.

Ocenie z zachowania podlega: kultura osobista ucznia, jego postaw moralna, dbałość o porządek i mienie szkoły, zaangażowanie w wykonywanie obowiązków szkolnych, aktywność w działaniach na rzecz klasy i szkoły, umiejętność współdziałania i obcowania w grupie rówieśników.

 

 

UCZEŃ UZYSKUJE PUNKTY DODATNIE

Lp.

Kryteria oceny zachowania

Minimum

 

Sporadycznie

 

Maximum

 

W ciągu semestru

1.

Pomoc i  udział w uroczystościach szkolnych

5

15

2.

Solidne wykonywanie obowiązków dyżurnego

1

10

3.

Uczestnictwo w akcjach na terenie klasy i szkoły

1

10

Wykonywanie zadań na rzecz klasy i szkoły

4.

Wstawianie się w obronie  młodszych i słabszych

1

10

5.

Dbanie o odświętny strój na uroczystościach

1

5

 

Jednorazowa, przy wystawieniu oceny na koniec semestru

 

 

1.

Praca w organizacjach szkolnych

1

10

2.

Solidne wykonywanie obowiązków w Radzie Klasowej

3.

Redagowanie gazetki klasowej

1

10

4.

Redagowanie gazetki szkolnej

1

20

5.

Reprezentowanie szkoły na zewnątrz:

-          udział w konkursach szkolnych od 5do 10

-          udział w konkursach rejonowych od 10 do 20

-          udział w konkursach wojewódzkich od 20 do 30

 

5

 

30

6.

Pozalekcyjna pomoc koleżeńska

5

15

7.

Systematyczne noszenie identyfikatora

1

10

8.

Przebieranie obuwia

1

10

9.

Kulturalne zachowanie podczas lekcji, wycieczek, akademii

5

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UCZEŃ UZYSKUJE PUNKTY UJEMNE ZA ZACHOWANIE

 

Lp.

Kryteria oceny zachowania

Minimum

 

Sporadycznie

 

Maximum

 

W ciągu semestru

1.

Używanie wulgarnych słów-za każdym razem

-1

-5

2.

Stwarzanie niebezpiecznych sytuacji-w każdym przypadku

-1

-20

3.

Niszczenie mienia: pomocy, sprzętów, kwiatów, rysowanie (pisanie) po ścianach, krzesłach, ławkach .......

-1

-20

4.

Kłamstwa i oszukiwanie nauczyciela

-1

-15

5.

Aroganckie zachowanie wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły

-1

-10

6.

Zaśmiecanie klasy, szkoły i otoczenia

-1

-5

7.

Niekulturalne zachowanie w szatni, na stołówce szkolnej i na korytarzu

-1

-5

8.

Niewłaściwe zachowanie podczas lekcji, wycieczek i akademii szkolnych za każdym razem

-1

-5

9.

Brak odświętnego stroju na uroczystościach-po uroczystościach

-1

 

10.

Farbowanie włosów, makijaż, malowanie paznokci i niestosowny strój

-1

-5

11.

Wyłudzanie i szantaż

-1

-10

12.

Palenie papierosów, wagary

-5

-15

13.

Kradzież

 

-40

 

Jednorazowa, przy wystawieniu oceny na koniec semestru

 

 

1.

Brak identyfikatora

-1

-5

2.

Nieprzebieranie obuwia

-1

-5

 

 

Od

Do

Ocena z zachowania

-175

-89

Nieodpowiednie

-88

0

Poprawne

+1

+88

Dobre

+89

+175

wzorowe

 

 

 

UWAGA! Oceny wzorowej nie może uzyskać uczeń:

 

1.      który posiada na koncie (poza dodatnimi) 30 pkt. ujemnych,

2.      którego nie cechuje wysoka kultura osobista

 

Jeżeli uczeń otrzyma naganę dyrektora szkoły, to bez względu na liczbę uzyskanych punktów może uzyskać najwyżej ocenę poprawną.

 

Postanowienie końcowe:

Tracą moc szczegółowe kryteria wewnątrzszkolnej oceny zachowania ucznia z dnia

05-12-1999 r.

 

 

 

Szczegółowe kryteria wewnątrzszkolnej oceny zachowania ucznia wprowadzone do realizacji Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 12 listopada 2002 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Danuta Knapik dnia 21.11.2003
Opublikowana przez Ireneusz Maźniak dnia 21.11.2003. Odsłon 589, Wersja 2drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 
Początek strony