Regulamin oceniania, kalsyfikowania, promowania

Wewnątrzszkolny system oceniania SP 1 Nysa

 

Opracowano na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996r. Nr 67, póz. 329 i Nr 106. póz. 496, z 1997r. Nr 28,   póz. 153 i Nr 141, póz. 943, z 1998r. Nr 117, póz. 759 i Nr 162, póz. 1126, oraz z 2000r. nr 12, póz. 136 i nr 19,póz. 239, nr 48,póz. 550, nr 104,póz. 1104, nr 120,póz. 1268 i nr 122, póz.1320, z 2001 r. nr 111, póz. 1194/

 

Rozporządzenia MEN z dnia 19 kwietnia 1999 roku w sprawie zasad oceniania,klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Rozporządzenia MEN z dnia 21.03.2002 Dz. U. nr 29, póz. 323, nr 128, póz. 1419 oraz z 2002 r. nr 46, póz. 433, Rozporządzenia MEN z dnia 24 stycznia 2000r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

Cele oceniania motywującego:

• motywowanie do rozwoju intelektualnego i emocjonalnego uczniów

• zapobieganie niepowodzeniom dydaktycznym

• informowanie ucznia i jego rodziców o osiągnięciach, brakach i trudnościach w procesie uczenia się

• wypracowywanie zasad i form uzupełniania braków w programie nauczania, wiadomościach i umiejętnościach

• wdrażanie ucznia do analizy osiągniętych wyników nauczania

• eliminacja uczenia się dla oceny końcowej

• wspieranie prawidłowego rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, prawidłowych relacji interpersonalnych

Zasady ogólne:

• podmiotowe traktowanie uczniów

• jawność kryteriów ocen

• jawność ocen dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów)

• jasność i prostota procedur oceniania

• indywidualizacja oceny

• zgodność wymagań z podstawami programowymi

• zgodność z wymogami nauczania zintegrowanego i blokowego

• premiowanie osiągnięć w większym stopniu niż podkreślanie porażek

• uzgadnianie form zapowiadania i pisania kartkówek, sprawdzianów i zadań klasowych

• uzgadnianie form pisania sprawdzianów i zadań klasowych w dodatkowym terminie dla ucznia, który z usprawiedliwionych powodów nie pisał wyżej wymienionych prac

• podanie zasad wystawiania oceny śród i końcoworocznej

• otwartość na doskonalenie systemu.

Zasady szczegółowe:

l) podział roku szkolnego:

• rok szkolny dzieli się na dwa semestry:

I semestr: wrzesień - styczeń kończący się oceną śródsemestralną

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Katarzyna Leśniak dnia 10.02.2004
Opublikowana przez Katarzyna Leśniak dnia 10.02.2004. Odsłon 453, Wersja 1drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 
Początek strony