Komitet Rodzicielski

REGULAMIN RADY RODZICÓW

Na podstawie art.53 i 54Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. w szkole /placówce/ może działać Rada Rodziców oraz rady klasowe.

§ 1
RADY KLASOWE

1. Rady klasowe rodziców wybiera się na początku roku szkolnego na ogólnym zebraniu rodziców uczniów danej klasy.
2. Zebrania zwoływane są przez dotychczas wybraną radę, wychowawcę lub na pisemny wniosek co najmniej połowy rodziców.
3. Rada klasowa składa się co najmniej z 3 osób:
-przewodniczącego,
-skarbnika,
-z-cy przewodniczącego,
4. Do zadań rad klasowych należy:
a/ współpraca z wychowawcą klasy w realizacji programów nauczania i
     wychowania młodzieży,
b/ organizowanie działalności mającej na celu wypoczynek młodzieży,
c/ rozstrzyganie problemów spornych między nauczycielami a uczniami,
d/ uczestnictwo w pracach Rady Rodziców.

§ 2
RADY RODZICÓW
1. Radę rodziców stanowią wszyscy  członkowie klasowych rad rodziców.
2. Na wniosek Rady Rodziców w jego skład mogą wchodzić z głosem doradczym przedstawiciele zakładów pracy, organizacji społecznych itp.


§ 3
1. Rada Rodziców w głosowaniu jawnym wybiera prezydium w składzie:
-przewodniczący,
-z-ca przewodniczącego,
-skarbnik,
-sekretarz.
2. Kadencja prezydium trwa 4 lata, z możliwością corocznego dokonywania
    zmian na zebraniu ogólnym Rady Rodziców.
3. Odwoływanie prezydium Rady Rodziców może być dokonane na wniosek co najmniej 1/5 członków Rady Rodziców na zebraniu ogólnym Rady.
4. Rada Rodziców ze swego składu wybiera Komisję Rewizyjną w składzie co najmniej 3 osób.
5. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez ogólne zebranie Rady Rodziców.
6. Rada Rodziców podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej 50% członków zwykłą większością głosów.          W przypadku wniosku  1/3 członków, głosowanie odbywa się w sposób tajny.
7. Jeżeli uchwała Rady Rodziców jest sprzeczna z prawem lub interesem szkoły, dyrektor zawiesza jej wykonanie i przedstawia sprawę do rozstrzygnięcia przez organ bezpośrednio nadzorujący szkołę w terminie 14 dni.

§4
1.Do zadań Rady Rodziców należy:
a) współudział w bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy szkoły,
b)  współudział w realizacji programów nauczania, wychowania oraz pomoc w doskonaleniu warunków pracy szkoły,
c) współpraca ze środowiskiem lokalnym i zakładami pracy,
d) udzielenie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu,
e) uczestniczenie w planowaniu wydatków szkoły,
f) podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania dodatkowych środków finansowych dla szkoły,
g) prowadzenie działalności gospodarczej,
h) gromadzenie funduszy /pochodzących ze składek rodziców/, przeznaczonych na finansowanie działalności wychowawczej oraz opieki nad dziećmi i młodzieżą.

§ 5
1. Rada Rodziców ustala wysokość oraz zasady składek rodziców na rzecz Rady, które lokowane są na koncie PKO.


§ 6
1.  Rada Rodziców pracuje w oparciu o plan pracy, w tym plan Finansowy obejmujący jeden rok szkolny.
2. Rada Rodziców na początku roku szkolnego składa sprawozdanie ze swojej działalności na ogólnym zebraniu rad klasowych. Zebrani biorą pod uwagę opinię Komisji Rewizyjnej, podejmując uchwałę o absolutorium dla Rady Rodziców.
3. Kadencja Rady Rodziców trwa 4 lata.
4. Zebrania Rady Rodziców odbywają się co najmniej raz na pół roku. W zebraniu dyrektor szkoły.
5. Zebrania prezydium Rady winny odbywają się raz na kwartał.
6. Prezydium Rady Rodziców na początku roku szkolnego zwołuje ogólne zebranie rad klasowych.

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Edyta Bednarska-Kolbiarz dnia 09.07.2003
Opublikowana przez Edyta Bednarska-Kolbiarz dnia 09.07.2003. Odsłon 9077, Wersja 1drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  z 16  prawy
Początek strony