Informacja publiczna - wnioski i odpowiedzi 2017

Udostępnienie informacji publicznej następuje poprzez:
- ogłoszenie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej,
- udostępnianie na wniosek osoby zainteresowanej,
- wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu.

Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej doc

Pisemny wniosek możecie Państwo złożyć lub przesłać:
- osobiście w Urzędzie Miejskim w Nysie,
- pocztą na adres Urząd Miejski w Nysie, ul. Kolejowa 15, 48-300 Nysa,
- pocztą elektroniczną bezpośrednio na adres Pełnomocnika Burmistrza Nysy ds. informacji publicznej - promocja(at)www.nysa.pl ,
- pocztą elektroniczną na inny adres mailowy Urzędu Miejskiego w Nysie - spis >> ,
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej utworzonej w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - więcej informacji >> ,
- faksem na numer 77 433 27 05.


Informacja przygotowana przez:
Pełnomocnika Burmistrza Nysy
do spraw informacji publicznej
Magdalena Wacławczyk
tel. 77 40 80 633
promocja@www.nysa.pl

_____________________________________________________________________________________________________


W przypadku zamiaru ponownego wykorzystania otrzymanej informacji szczegółowe informacje oraz wniosek
dostępne są w BIP <link>

_____________________________________________________________________________________________________


Wniosek KS.1431.1.2017 z dnia 4 stycznia 2017 roku
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:  
Zwracam się z zapytaniem dotyczącym planowanych przez Państwa poniżej wymienionych inwestycji. W przypadku jeżeli w tym roku planowane są jakiekolwiek przetargi związane z poniższymi inwestycjami (koncepcja, PFU, projekt, roboty budowlane) proszę dodatkowo o wskazanie miesiąca w którym planowane jest ogłoszenie postepowania.
a) Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Nysie pomiędzy Nysą a Radzikowicami
- kiedy planowany jest przetarg na wykonanie robót budowlanych?
- czy określono już lata realizacji tej inwestycji?
b) Mieszkania socjalne w Nysie, ul. Łabędzia 
- kiedy planowany jest przetarg na wykonanie robót budowlanych?
- czy określono już lata realizacji tej inwestycji?
c) Centrum Przesiadkowe, ul. Racławicka 
- kiedy zakończą się prace projektowe?
- kiedy planowany jest przetarg na wykonanie robót budowlanych?
- czy określono już lata realizacji tej inwestycji?
d) Twierdza Nysa - rewitalizacja 
- kiedy planowany jest przetarg na wykonanie projektu?
- czy określono już lata realizacji tej inwestycji?
e) Marina na Jeziorze Nyskim
- kiedy planowany jest przetarg na wykonanie projektu i robót budowlanych?
- czy określono już lata realizacji tej inwestycji?
Odpowiedź z dnia 17 stycznia 2017r.:
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie i ponowne wykorzystywanie udzielonej informacji publicznej w zakresie planowanych inwestycji przekazuję poniżej wnioskowane informacje.
a) Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Nysie pomiędzy Nysą a Radzikowicami:
Plany dotyczące przetargów, harmonogram realizacji przedsięwzięcia na wykonanie robót budowlanych nie zostały sprecyzowane. W roku bieżącym, WiK AKWA sp. z o.o. w Nysie wybuduje tranzytową sieć wodociągową zasilającą teren strefy. Dalsza realizacja uzbrojenia wraz z budową dróg uzależniona jest od możliwości pozyskania środków zewnętrznych.
b) Mieszkania socjalne w Nysie, ul. Łabędzia:
Na ulicy Łabędziej w Jędrzychowie nie planuje się budowy mieszkań socjalnych.
c) Centrum Przesiadkowe, ul. Racławicka:
Umowny termin wykonania dokumentacji projektowej – 29.04.2017r. Na realizację zadania planuje się pozyskać dofinasowanie ze środków unii europejskiej i w sporządzonej do tego celu aplikacji opracowany zostanie harmonogram realizacji przedsięwzięcia, dostosowany do warunków programu.
d) Twierdza Nysa – rewitalizacja (Fort I, Fort II, Reduta Kapucyńska):
Nie zaplanowano zlecania dokumentacji projektowej na rewitalizację Fortu I i Fortu II. Były budynek administracyjno-biurowy FSO i sąsiadującą z nim Redutę Kapucyńską planuje się zaadaptować na potrzeby Dziennego Domu Pobytu, jednak w projekcie budżetu na rok 2017 nie zapisano tego zadania. Dla w/w zadań nie określono terminu realizacji.
e) Marina na Jeziorze Nyskim:
Informuję, iż nie jest to zadanie Gminy Nysy. Z pytaniem proszę zwrócić się do WOPR w Nysie.

Wniosek KS.1431.2.2017 z dnia 3 stycznia 2017 roku
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) i na podstawie art. 61 Konstytucji RP zwracam się z zapytaniem publicznym do Burmistrza Nysy.
(...)
1. Czy Gmina Nysa sprzedając działkę budowlaną 25/43 km.32 obręb śródmieście Nysa aktem notarialnym z dnia 18.04.1997r. wyzyskała i wprowadziła w błąd kupujących (...) i sprzedała grunty działki 25/43 nie należące do Gminy Nysa lecz należące do Skarbu Państwa będące w granicy działki 25/43 - tak jak to wynika z pisma Burmistrza z dnia 14.12.2016r. RW.GK.6332.5.16?
2. Czy Gmina Nysa w sporządzonym akcie notarialnym z dnia 18.04.1987r. sprzedaży-kupna działki 25/43 wprowadziła w błąd kupujących (...) co do treści złożonego oświadczenia o posiadanej własności sprzedawanych przez Gminę Nysa gruntów na działce 25/43 k.m.32 (...)?
Odpowiedź z dnia 12 stycznia 2017.:
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej w zakresie sprzedaży nieruchomości w roku 1987 i 1997 informuję, iż wnioskowane informacje nie stanowią informacji publicznej, ponieważ Wnioskodawcy w istocie nie chodzi o informację co do określonych faktów, ale o ocenę prawną zdarzeń, które miały miejsce przy sprzedaży nieruchomości w roku 1987 i 1997.
Informacja publiczna dotyczy sfery faktów. Jest nią treść posiadanych: dokumentów wytworzonych przez organy władzy publicznej, wystąpień, opinii i ocen przez nie dokonywanych, niezależnie do jakiego podmiotu są one kierowane i jakiej sprawy dotyczą. Informację publiczną stanowi więc treść wszelkiego rodzaju posiadanych dokumentów odnoszących się do organu władzy publicznej i dotyczących sfery jego działalności.
W związku z powyższym brak jest podstaw prawnych do udzielenia odpowiedzi na zadane we wniosku pytania, skoro nie stanowią one informacji publicznej.

Wniosek KS.1431.3.2017 z dnia 5 stycznia 2017 roku
Na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) proszę o udostępnienie informacji w następującym zakresie:  
- koszt dożywiania dzieci w szkołach podstawowych na terenie gminy  w roku szkolnym 2015/2016
- środki poniesione na stypendia dla studentów w roku akademickim 2015/2016
- środki poniesione na dekoracje świąteczne, tj. święta Bożego Narodzenia w 2016 r.
- środki poniesione na utrzymanie Parku Miejskiego w roku 2016
Odpowiedź z dnia 13 stycznia 2017.:
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej w zakresie kosztów i środków poniesionych w roku szkolnym/akademickim 2015/2016 i 2016 roku informuję:
1. Koszt dożywiania dzieci w szkołach podstawowych na terenie gminy w roku szkolnym 2015/2016 wyniósł 642.263,00 zł.
2. Na stypendia dla studentów w roku akademickim 2015/2016 wydatkowano 239.850,00 zł.
3. Koszt poniesiony w 2016 roku na zakup dekoracji świątecznych to 199.970,13 zł. Koszt montażu dekoracji świątecznych to 17.000,00 zł.
4. Utrzymanie zieleni niskiej i czystości w 2016 roku w Parku Miejskim w Nysie wyniosło 172.800,00 zł.

Wniosek KS.1431.4.2017 z dnia 9 stycznia 2017 roku
Na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) proszę o udostępnienie informacji w następującym zakresie:  
1. z kim (imię, nazwisko lub nazwa, adres) gmina miała obowiązujące w 2016 r. umowy albo komu (imię, nazwisko lub nazwa, adres) udzielała doraźnych zleceń wyłapywania/odławiania bezdomnych zwierząt?
2. z kim (imię, nazwisko lub nazwa, adres) gmina miała obowiązujące w 2016 r. umowy albo komu (imię, nazwisko lub nazwa, adres) udzielała doraźnych zleceń zapewniania opieki bezdomnym zwierzętom?
3. ilu bezdomnym zwierzętom (z podziałem na psy i koty) zapewniono opiekę na koszt gminy w 2016 r.? (nie licząc zwierząt, którymi zajęto się w latach poprzednich)
4. jaki był w 2016 r. koszt realizacji całego zadania przewidzianego ustawą o ochronie zwierząt (wyłapywanie/odławianie, opieka, usługi weterynaryjne, dokarmianie, inne)?
5. ponadto prosimy o udostępnienie treści i postaci umowy/umów (wraz z załącznikami) o zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom w 2016 r.
Odpowiedź z dnia 13 stycznia 2017.:
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej w zakresie sposobu i skutków wykonywania zadania „opieka nad bezdomnymi zwierzętami i ich wyłapywanie”, przewidzianego ustawą o ochronie zwierząt informuję, iż Gmina Nysa od 1994 roku prowadzi Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej:
1. Odławianiem Bezdomnych Zwierząt zajmują się pracownicy Schroniska.
2. Opieką nad bezdomnymi zwierzętami zajmuje się Schronisko.
3. W 2016 roku do prowadzonego przez Gminę Nysa Schroniska z jej terenu trafiły 103 psy.
4. Koszt realizacji zadania przewidzianego ustawą o ochronie zwierząt (usługi weterynaryjne, wyłapywanie/odławianie, opieka, dokarmianie, inne) w 2016 roku wyniósł 165.813,11 zł. W tym:
132.853,11 zł koszty schroniska,
12.960,00 zł obsługa wet. gminy po godzinach pracy schroniska i zdarzenia drogowe z udziałem zwierząt,
20.000,00 zł sterylizacja/kastracja półdziko żyjących kotów, odrobaczanie oraz zakup karmy na ich dokarmianie w okresie zimowym.
5. Gmina Nysa prowadząca od 1994 roku Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej nie zawierała umów o zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom, ponieważ opieką nad bezdomnymi zwierzętami zajmuje się Schronisko.

Wniosek KS.1431.5.2017 z dnia 13 stycznia 2017 roku
Na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) proszę o udostępnienie informacji w zakresie Rady Miejskiej w Nysie:
1. Czy Radni otrzymują stałą pensję i w jakiej wysokości? Jeżeli nie to na jakich zasadach otrzymują wynagrodzenie i w jakiej wysokości? Proszę o podanie kwoty „na rękę” każdego Radnego z osobna w okresie 2014-2016 z podziałem miesięcznym.
2. Czy radni otrzymują tzw. „trzynastki”, „czternastki”? Proszę o podanie kwoty „na rękę” każdego Radnego z osobna w okresie 2014-2016 z podziałem miesięcznym.
3. Czy Radni otrzymują nagrody finansowe lub inne? Jeśli tak to za co i kiedy? Jeśli finansowe to w jakiej wysokości? Proszę o podanie kwoty „na rękę”. Proszę o informację który Radny i ile lub co otrzymał w okresie 2014-2016 z podziałem na lata?
4. Czy Radni otrzymują dodatkowe środki z tyt. prace w Komisjach, pełnienie funkcji przewodniczącego Rady bądź Komisji, pełnienia funkcji zastępcy przewodniczącego Rady, pełnienie dyżurów w Biurze Rady, itp.? I w jakiej wysokości? Proszę o podanie kwoty „na rękę” każdego Radnego z osobna w okresie 2014-2016 z podziałem miesięcznym.
5. Czy Radni otrzymują dodatkowe środki na prowadzenie czy utrzymanie biura Radnego? Jeśli tak to jak często i w jakiej wysokości?
6. Czy Radni otrzymują sprzęt biurowy, materiały biurowe lub inne np. wizytówki – w celu pełnienia swojego mandatu? Jeśli tak to który konkretnie Radny, jaki konkretnie sprzęt, jakie konkretnie materiały i w jakich ilościach otrzymał w okresie 2014-2016 (z podziałem na lata)?
7. Czy wyjazdy służbowe/delegacje Radnych są organizowane przez Gminę, Urząd lub Biuro Rady? Kto decyduje, który Radny bierze udział?
8. Czy Radni otrzymują środki z tyt. delegacji? I w jakiej wysokości?
9. Kto pokrywa koszt wyjazdu służbowego w zakresie transportu, noclegu, i inne? Jeśli jest to określona stawka to w jakiej wysokości?
Odpowiedź z dnia 19 stycznia 2017r.:
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej w zakresie Rady Miejskiej w Nysie informuję:
1. Radni nie otrzymują stałej pensji. Radni otrzymują diety zgodnie z uchwałą XXII/383/12 Rady Miejskiej w Nysie z dnia 29 sierpnia 2012 roku w sprawie ustalenia zasad przyznawania i wysokości diet oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych Radnym Rady Miejskiej w Nysie. W załączeniu przekazuję zestawienia wypłaconych diet, z miesięcznym podziałem w latach 2014-2016. 2014_1 , 2014_2 , 2015 , 2016
2. Radni nie otrzymują tzw. „trzynastek”, ani „czternastek”.
3. Radni nie otrzymują nagród finansowych, ani innych.
4. Radni otrzymują diety w formie ryczałtu miesięcznego, zróżnicowane w zależności od pełnionych funkcji:
   1) Przewodniczący Rady Miejskiej                  - 100 % ryczałtu,
   2) Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej            - 85 % ryczałtu,
   3) Przewodniczący Komisji                             - 70 % ryczałtu,
   4) Radny będący członkiem 2 Komisji              - 65 % ryczałtu,
   5) Radny będący członkiem 1 Komisji              - 45 % ryczałtu,
   6) Radny nie będący członkiem żadnej Komisji - 30 % ryczałtu.
   Za pełnienie dyżurów Radni nie otrzymują diet.
5. Radni nie otrzymują dodatkowych środków na prowadzenie czy utrzymanie biura.
6. W latach 2014-2016:
   - w roku 2015 wypożyczono Radnym tablety, służące do przesyłania materiałów, komunikacji i elektronicznego głosowania,
   - Radni otrzymali kalendarze książkowe na poszczególne lata,
   - jednorazowo na okres kadencji Przewodniczący Rady wraz z Zastępcami otrzymali wizytówki i pieczątki imienne.
7. Wyjazdy służbowe Radnych organizowane są przez Urząd Miejski w Nysie. Decyzję o udziale Radnego podejmuje Przewodniczący Rady Miejskiej w Nysie, w porozumieniu z Radnymi i Burmistrzem Nysy.
8. Radni otrzymują zwrot kosztów podróży służbowych na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. nr 66, poz. 800 ze zm.).
9. Koszt wyjazdów służbowych pokrywa organizator. Nie ma określonej stawki pokrycia tych kosztów.

Wniosek KS.1431.6.2017 z dnia 14 stycznia 2017 roku
Na postawie art. 2 ust.1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r (Dz. U. Nr 112 poz. 1198) zwracam się uprzejmie z prośbą o udzielenie mi informacji na temat:
1. czy urząd miasta w Nysie ponosi wydatki związane z zwalczaniem bezrobocia?
2. jaki jest koszt utrzymania dróg publicznych w okresie zimowym?
Odpowiedź w przygotowaniu.

Wniosek KS.1431.7.2017 z dnia 17 stycznia 2017 roku
Na postawie art. 12 ust. 2 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r (Dz. U. Nr 112 poz. 1198) zwracam się uprzejmie z prośbą o udzielenie dokumentacji, w tym w szczególności treści ofert złożonych w postępowaniu "dostawa papieru kserograficznego".
Odpowiedź w przygotowaniu.

Wniosek KS.1431.8.2017 z dnia 18 stycznia 2017 roku
Na postawie art. 2 ust.1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r (Dz. U. Nr 112 poz. 1198) zwracam się z prośbą o udzielenie informacji:
1. Proszę o podanie kwoty, która została przeznaczona na promocję gminy w 2016 roku.
2. Proszę o wymienienie wszystkich przetargów ogłoszonych i przeprowadzonych w 2016 roku przez Urzęd Miejski w Nysie, których przedmiotem były działa promocyjne gminy.
3. Proszę o wymienienie usług i zamówień (również w 2016 roku) na zadania promocyjne, które zlecono bez trybu przetargowego (kto, co i za ile)?
4. Czy gmina ogłosi przetarg na wykonanie gminnej gazety w 2017 roku, a jeśli nie to w jaki sposób to wydawnictwo będzie powstawało?
5. Czy gminne spółki przekazały w 2016 roku kwoty dofinansowania dla nyskiego klubu siatkarskiego, a jeżeli tak to jaką kwotę przekazały na ten cel poszczególne spółki?
6. Czy gmina Nysa przekazała w minionym roku dofinansowanie dla nyskiego klubu siatkarskiego z własnego budżetu?
Odpowiedź w przygotowaniu.

Wniosek KS.1431.9.2017 z dnia 18 stycznia 2017 roku
Na postawie art. 2 ust.1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r (Dz. U. Nr 112 poz. 1198) zwracam się z prośbą o udzielenie informacji:
Jaki status posiadają prace legislacyjne na projektem uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane (w związku z uchwałą nr XVIII/272/16 Rady Miejskiej w Nysie z dnia 30 marca 2016r.)?
Odpowiedź z dnia 20 stycznia 2017r.:
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej w zakresie prac nad uchwałą Rady Miejskiej w Nysie ustalającą zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane informuję, iż w wyniku przeprowadzonego postepowania o udzielenie zamówienia pn. „Opracowanie Kodeksu Krajobrazowego dla Gminy Nysa”, w dniu 16 stycznia 2017 roku została podpisana umowa na opracowanie Kodeksu Krajobrazowego dla Gminy Nysa wraz z Katalogiem Mebli Miejskich oraz Systemem Informacji Miejskiej, z terminem realizacji do dnia 29 grudnia 2017 roku.

Wniosek KS.1431.10.2017 z dnia 19 stycznia 2017 roku
Na postawie art. 2 ust.1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r (Dz. U. Nr 112 poz. 1198) zwracam się z prośbą o udzielenie informacji za okres 2007 - 2016:
1. Licaby dzieci w przedszkolach publicznych, pprzyjętej jako podstawa obliczenia dotacji w poszczególnych przedszkolach, bądź filiach zamiejscowych?
2. Ile wyniosły wydatki bieżące Gminy w przedszkolach publicznych odjętych od podstawy obliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych?
3. Liczby dzieci w oddziałach przedszkolnych funkcjonujących w szkołach podstawowych?
4. W jakiej wysokości została ustalona średnioroczna dotacja dla przedszkoli?
5. Wjaki sposób została wyliczona kwota dotacji dla przedszkoli?
6. Jakie wydatki oraz w jakiej wysokości zostały uwzględnione przy określaniu kwoty wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach prowadzonych przez gminę, zgodnie z art. 90 ustawy o systemie oświaty?
7. Wydatkach w przedszkolach publicznych finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub innych pozabudżetowych źródeł i ich wysokość?
8. Wysokość dotacji dla dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach niepublicznych i wysokości subwencji ogólnej.
9. Podanie innych/dalszych informacji, które miały wpływ na obliczenie wysokości dotacji dla poszczególnych przedszkoli.
Odpowiedź w przygotowaniu.

_____________________________________________________________________________________________________


W przypadku zamiaru ponownego wykorzystania otrzymanej informacji szczegółowe informacje oraz wniosek
dostępne są w BIP <link>

_____________________________________________________________________________________________________

Informację wytworzył lub odpowiada za treść Magdalena Wacławczyk dnia 20.01.2017
Opublikowana przez Magdalena Wacławczyk dnia 20.01.2017. Odsłon 32447, Wersja 5drukuj
Wersja : lewy  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  z 136  prawy
Początek strony